Nekromanti En Ömfoting Steg av Tåget

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Bonusäventyret En Ömfoting Steg av Tåget är lite försenad och finns inte med när ni får ert paket med Westernböckerna. Vi tvingades prioritera inför den tidiga påsken och tyckte det var bättre att spelet blev klart. Ömfotingen skickas separat under april månad.

/Anders & Tove
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Är tanken att detta kommer vara lika omfattande som ett konventsscenarie, eller mer omfattande?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Äventyret är på 16 sidor med handouts på kartor och spelledarpersoner. Precis som konventsäventyren. Äventyret har dock inga färdiga rollpersoner.

/Anders & Tove
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Eftersom jag vet vilket helvete Anders och Tove har gått igenom så tänker jag inte bli grinig som jag lätt blir.

Grundböckerna är skitbra och jag klarar mig bra med dem för en lång tid framöver. Sen vore det nice att få "ömfotingen" självklart :) Någon som mailat Anders och Tove och frågat? Tror personligen de är grymt utmattade efter allt slit med western och blandannat mitt rätt dåliga uppträdande.

Men hör någon något så hojta till för ingen kan få för många äventyr till Western :)
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
De jobbar säkert för fullt precis som vanligt men lite info vore uppskattat. ????
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jaktbrickorna känns mer angelägna för mig! Ser verkligen fram emot att testa regelsystemet/minispelet för jakter, men inte så mkt utan brickorna.. :(

Ser självklart fram emot Ömfotingen med, och allt annat Western-material som ligger på horisonten! :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Fick ett mail igår! Nedan om Western:

"Nu närmast kommer vi åter att ta oss an En Ömfoting Steg av Tåget och En Handfull-materialet till Western, så räkna med mer nyheter inom kort. Efter alla förseningar räknar vi med att ni alla kommer att ha det tryckta äventyret levererat senast den 4 juli, och i pdf-version tidigare än så.
[...]
Överlag har vi bara en sak att säga – det är värt att hålla ögonen öppna efter Westernnyheter den 4 juli! Vi har lyssnat på er och tror att många får en glad överraskning! Ni hittar oss lättast på www.facebook.com/askfageln i väntan på att vår nya webb blir klar.

Samtidigt fortsätter både Linus Larsson och Javier Charro att illustrera för fullt till Dakota & Deadwood respektive Brott och Straff (OBS! Arbetsnamn) samtidigt som vi och Lukas lägger det mesta av vår egen kraft på Amerika 1876. Vi har också en massa skribenter som fortsätter snickra på högklassigt material, som Johan Englund och Johan Salomonsson samt Christoffer Krämer. Så det händer en massa roliga saker under huven på den stora Westernmaskinen!"
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Och 4e juli skulle ni dessutom komma med en spännande nyhet/överraskning. Ungefär vilken tid? Jag som jobbar natt sover ju dagtid men vill förstås ta del av nyheten asap. ????
 
Top