Nekromanti Elves!

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
Någon som har fått sin alver bok än? Var ett tag sedan jag trollade runt här på forumet, så vet inte riktigt vad som sagts angående alver. Anyone got updates?

Iavhé, som är slut efter en hel dag av bakelser.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag har tyvärr inget svar på din fråga. Jag hoppas verkligen att det löser sig med tanke på allt hårt arbete som neogames utför för att leverera ett unikt och häftigt svenskt fantasyrollspel. Man kan man bara konstatera en sak: De förtjänar verkligen inte detta!
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Det här är det sista jag hört. Hoppas allt går vägen och det inte strulas till ännu mer.

/Jaggernaut - snörus.
 

Nyx

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
41
Location
Visby
Har talat med fraktbolaget idag och alverboken är på Gotland och kommer att packas idag om allt nu går som det ska.

Med så mycket troll som gått i denhär leveransen så skulle jag inte bli förvånad om chauffören kör av vägen och alla böcker brinner upp i en svår olycka. :gremfrown:

Men! Vi har i alla fall blivit lovade böckerna idag. Det betyder att det kommer ta ytterligare några dagar för er att få böckerna i handen, men håll ut! De är på väg!

Den som väntar på nått gott väntar alltid för länge... eller vänta... hur var det nu... :gremwink:

/Agnes, som också vill ha sitt ex av alverboken Snart Mycket Snart...
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag hoppas att de kommer på fredag så att jag har något kul att läsa efter att alla tentorna är avklarade.
 

Nyx

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
41
Location
Visby
Tro mig, det hoppas vi också. *suckar djuuupt över dumma fraktbolag som man måste använda kvinnlig list på för att ens få reda på vart varorna är*

Men det borde inte vara en omöjlighet. Går allt som vi vill nu så läggs det på postkontoret imorgon.

Nyx har hittat en ny onding till nästa äventyr: Ett elakt lögnaktigt och oorganiserat fraktbolag som kräver minst 7T6 för att kunna hantera.
Men det är okej, för efter den här veckan så har både Nyx och Legion 16 i färdigheten "Söka Gods Hos Onda Fraktbolag"
:gremwink:
 

Nyx

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
41
Location
Visby
He he, nä, det är faktiskt sant.

Okej, men jag får en nivå lättare på slaget emot "söka" eftersom jag dessutom har utvecklat förmågan "charma skägget av sura gotländska frakt-gubbar" idag. :gremsmile:
 

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
<Suckar djupt av lättnad> Bra, bra. Då är man iaf uppdaterad. Hoppas själv verkligen jag har boken tills på fredag. Ska laga mat till ett julbord på 20 personer på lördagen, så kommer behöva slappna av med lite läsning... Vänta lite nu, hrm, blir ju rollspel då!

Iavhé, som ser fram emot att få läsa den nya boken, och spela sin enarmade Baron.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
/me hoppas den lokala rollspelsbutiken prisfyndet beställt ett ex som kanske går att köpa på lördag.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Dark Lotus välkommen till kreativ företagsamhet 105.

Företag x skickar en stor sändelse med varor till Företag Y som beställt dessa, till detta tillkommer en följesedel som anger vad man beställt. Ibland händer det att man får mer än det som står på följesedeln - dessa blir då varor som inte finns.

Då kan företag Y antingen sälja av de ej registrerade eller beställda produkterna för att maximera intäkter för dessa. Dock är det att rekommendera att man gömmer dessa varor på lagret ca 2 veckor och ser ifall företag X kommer på sitt misstag, men det händer väldigt sällan. Dessutom eftersom varorna inte "finns" på pappret så kan man sälja dem svart genom att acceptera kontantbetalning på olika konvent där kvitton inte är lika befogade --> svart lön, ingen skatt = bra profit.

Det kan också tilläggas att det ofta förekommer att "oregistrerade och oönskade varor" är något helt annat än det man beställt", i detta fallet kanske polska kokböcker? I dessa fall gäller det att vara smart och få bra slag på kontakter så att man kan sälja av böcker man inte kan läsa eller ha nytta av.
 

Nyx

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
41
Location
Visby
Anledningen är att vi fick något mystiskt fel med hemsidan. Hårdinbundna alver finna bara i 100 ex och är slutsålda.

Till alla alvertokiga där ute i vinteryran (snöstorm på Gotland) så kan jag säga så här:
Boken Har Kommit! Yay!

Alla paket packade nu på förmiddagen och lämnas på posten i skrivande stund.

Nu hoppas vi bara på att stormen inte gör så båtarna ställs in mellan Kalkkobben (Läs: Gotland) och Fasta Landet (Läs: Sverige), att världen går under eller Gotland sjunker i havet.
Annars bör ni har dem imorgon, absolut senast på måndag i brevlådan!

Puss och God Jul på er! =)
 
Top