Nekromanti Elric på bio!

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
:gremcool: Hohohoooo!!! En effekt av Sagan om Ringen! Alla vill göra epic fantasy på bio nu.

Men man undrar ju hur bra det blir. Ser dock ut som om Moorcock själv skall co-producera serien, så det kan ju gå vägen. Jag kommer i alla fall se den....
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Alright! ...

Nån som kan komma på en spinkig blekfis som skulle passa i rollen som Elric?

Jag skulle kunna tänka mig Richard E. Grant (Warlock, Withnail & I, Bram Stoker’s Dracula, Spiceworld, Prêt-à-Porter, The Scarlet Pimpernell, Gosford Park etc.).
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Och som Yrkoon ...

... skulle jag föreslå Vincent Cassel (Elizabeth, Jeanne d’Arc, Guest House Paradiso, De blodröda floderna, Vargarnas Pakt etc.).
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
...och i huvudrollen vill vi se: Will Smith

*Äh, det där skämtet har jag redan använt på Info-sidan. Jag måste skaffa mig lite new material...*

Nå, kul att det blev en riktig fantasyvåg av det hela, nu är det inte längre någon tvekan om det.

Om jag hade lyssnat på mig själv för ett och ett halvt år sedan så skulle jag ha författat några solospelsböcker att fresta de fantasytörstande ungdomarna med i dagarna. De skulle sälja som smör på merkurius, och jag skulle glida nerför gatan med feta guldsmycken i en bladguldöverstruken lexxus...

Ahh...

Nå, på vilka sätt tror ni att man kommer hoppa på tåget? Hittills har ju ingen riktigt "hakat" på fantasyvågen, förutom kanske att det finns några fantasyinriktade tidningar i pressbyrån och ett Sagan om Ringen-rollspel. (och ett kortspel)

Jag tycker att man varit alldeles för slappa.

/Rising
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Angående filmatiserande av fantasy (HDM) [ot]

Jag har hört att man har planer på att filmatisera His Dark Materials trilogin av Philip Pullman. Det vore roligt att se lille Lyra på stora skärmen måste jag faktiskt säga.

/Naug, som förläste sig på lille Lyras äventyr förförra julen
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Re: Alright! ...

Jag avgudar Gary Oldman för hans roll i det femte elementet. Han skulle kunna funka. Dessutom är Val Kilmer underbart sjuklig i Tombstone.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Spinkiga Blekfisar coming up!

"Nån som kan komma på en spinkig blekfis som skulle passa i rollen som Elric?"

Christopher Walken (Ganska given)? Jeremy Irons (han är en svinbra skådis, se bara The Mission eller Fallow Von Bülow!)? Hugh Grant (Tänk efter, han skulle dra en massa folk bara han plus att det skulle upprör alla fansen)? Magnus Seter (^_-)?


Storuggla, framhåller att Hugh Grant kan bli vår tids Cary Grant
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hoppas på att det blir nått !

Det verkar ju kul faktsitk !!
Hoppas ju på att det kommer riktigt många fantasy filmer nu !
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Näe ...

Är inte Christopher Walken och Jeremy Irons typ 100 år gamla skrynkliga russin?

Lite för åldriga för att spela Elric tycker jag nog.

Och Magnus är för kort. (Fast det är klart, man kanske kan förlänga honom digitalt.)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Näe ...

Jag vet inte hur gammal Elric ska vara förvisso, men Chrispher Walken är ju being och vit och allmänt läskig nog för att kunan spela honom. Jeremy Irons kan spela vad som helst, tyvärr har han råkat på en samling sketaroller på senaste tiden. Jo... förvisso är Magnus kanske för kort. Du då? ^_-


Storuggla, ger ut filmroller
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,306
Location
Göteborg, Lindome
Re: Näe ...

Jeremy Irons kan spela vad som helst, tyvärr har han råkat på en samling sketaroller på senaste tiden.

Du tänker väl... inte på... den... där... filmen!?? :gremshocked: :gremshocked: :gremshocked:

/Mikael - ryser fortfarande
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Näe ...

"Du tänker väl... inte på... den... där... filmen!??"

Hu, hur har du fått tag i den, den är ju bara för mig och min flick... eh... :gremblush:
Jasså, du menar Dungeons and Dragons filmen? Jo, bland annat den. Och den där med tidsresandet. J Irons har fått usla roller på senaste. Ända sedan Die Hard III tror jag nog att han endast gjort en bra film... stackarn.


Storuggla, tycker synd om honom
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Är inte Elric albin?

...leta då reda på en sådan. De där överbetalda, väletablerade Hollywoodikonerna gör så sällan skäl för sina löner.

En tillräckligt duktig regissör kan uträtta underverk med amatörskådisar. Hyr in Zhang Yimou, han skulle kunna göra en skyltdocka till Oscarvinnare.

...som om det nu vore någon bedrift.

- Ymir, som förvisso inte är särskilt entusiastisk till fantasyfilmvågen
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
När Michael Moorcock intervjuades om saken...

...för länge sedan, sade han att han ville ha någon skådespelare som kunde spela 'a jerk' som Elric.

Tack och lov.

Erik
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: ...och i huvudrollen vill vi se: Will Smith

<blockquote><font class="small">Citat Rising:</font><hr />
*Äh, det där skämtet har jag redan använt på Info-sidan. Jag måste skaffa mig lite new material...* [/quote]

Ja det borde du verkligen! :gremsmile: Fast Will skulle nog passa riktigt bra i rollen... Han har de ... fysiska förutsättningarna :gremlaugh:

<blockquote><font class="small">Citat Rising:</font><hr />
Nå, på vilka sätt tror ni att man kommer hoppa på tåget? Hittills har ju ingen riktigt "hakat" på fantasyvågen, förutom kanske att det finns några fantasyinriktade tidningar i pressbyrån och ett Sagan om Ringen-rollspel. (och ett kortspel)
Jag tycker att man varit alldeles för slappa.
[/quote]

Mmm... Mer borde det ju släppas. Framför allt mer filmer borde ju vara på väg. Nu kanske det kommer iom Elric osv. man kan ju hoppas. hur tror du att man hoppar på tåget då?

/Balderk, har drömt en Rising (du var ond i delar av drömmen iaf) dröm faktiskt :gremlaugh: (nämnde det långt ner i en tråd på wrnu forumet också...)
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Näe ...

Jaaaaaa! Försökte lista ut vem det var, men nu vet jag juh! (som om inte alla vet det som har sett Die Hard III (går det att göra äkta romerska siffror?))... Jo han är ju skaplig. Walken skulle jag hellre se iofs och han är väl inte så gammal heller? Elric är ju ändå inte ugn, och väldigt skranglig och benig. Walken skulle jag väldigt gärna se faktiskt...

Såg han i en mycket bra film i sommras tror jag, Suicide Kings hette den ja (kom jag på just när jag skulle skriva "komer dock inte ihåg vad den hette")! Sed han som spelar den där ensamma killen i Ghost World... Steve nånting tror jag... skulle ju inte vara så dålig han heller.

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: kul!

Ja, mycket. Jag längtar redan. Elric är ju riktigt bra faktiskt. Och om Moorcock själv co-producerar lär han inte nöja sig med vad som helst. Har du kommit till Elric i FMW än då?

/Balderk, ska kolla sfbok.se nu på deras bokrea...
 
Top