PROMOTION Eloso gör rollspelet Partisan

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Spännande! Orginal-Partisan som aldrig släpptes hade såvitt jag förstår det fyra olika settings? Detta Partisan ska om jag förstår det rätt fokusera på en av dessa fyra settings?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Har detta någon bäring på diskussionen om att återuppliva Wastelands som gick för något/några år sedan?

(Och jag är intresserad av Partisan, lyckas ni hitta en illustratör som kan göra SoldF-bilder är det ascoolt.)
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Har detta någon bäring på diskussionen om att återuppliva Wastelands som gick för något/några år sedan?

(Och jag är intresserad av Partisan, lyckas ni hitta en illustratör som kan göra SoldF-bilder är det ascoolt.)
Detta är alltså SoldF bilder för den som sitter undrande.

 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Är det utgåvan från 86?

Skall det vara HK är det väl rimligen utgåvan från 72 som spelet borde inspireras av.
Jag Googlade snabbt fram ett gäng bilder och tänkte inte mer på vilket vapen som används när jag valde bild. :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Jag Googlade snabbt fram ett gäng bilder och tänkte inte mer på vilket vapen som används när jag valde bild. :)
Är det inte AK5 i den där bilden? Jag vet inte vilket år den kom med i bilden, men 82 måste väl fortfarande vara AK4-tid?

-- Uppdatering --

AK-5 infördes 86, så långt efter spelets period.
 
Last edited:

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Detta är alltså SoldF bilder för den som sitter undrande.

Jag tycker nog att bilderna i kommande Twilight 2000 (som också har en Sverige-kampanj vad jag förstår) är väldigt SoldF-iga. :)


Så att hitta ett annat manér hade nog varit bra för att särskilja spelen lite.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Är det inte AK5 i den där bilden? Jag vet inte vilket år den kom med i bilden, men 82 måste väl fortfarande vara AK4-tid?

-- Uppdatering --

AK-5 infördes 86, så långt efter spelets period.
Jo, det ser ut som en AK5a helt klart. Så det bör vara AK4 och Kpist för hela slanten.
Kanske det ännu cirkulerar ett par gamla Mauser gevär bland hemvärnet på den tiden. Har inte enorm koll på just det området.

Ska tilläggas att när jag gjorde lumpen 1999 så hade vi Kpisten under soldatutbildningen för att sedan byta till AK4 och först efter ett halvår, om inte mer, så bytte vi till AK5an.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
97-98, AK4 + KSP58.

Partisan blir ett fantastiskt spel, alla trådar kommer att spåra ur i att rävar och MÖPar sitter och snackar lumpen och eldhastigheter.

Ett spel med en törstande Community redo och väntande. Vem skickar jag mina pengar till?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Jag tycker nog att bilderna i kommande Twilight 2000 (som också har en Sverige-kampanj vad jag förstår) är väldigt SoldF-iga. :)


Så att hitta ett annat manér hade nog varit bra för att särskilja spelen lite.
Det här spelet är på svenska.(?) Det är väl att hugga sig en rejäl nisch.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Det här spelet är på svenska.(?) Det är väl att hugga sig en rejäl nisch.
En annan tydlig (och i mitt fall uppskattad) skillnad är att Partisan kommer att ha ett regelsystem som skiljer sig väsentligt från År Noll-motorn.
 
Top