Nekromanti Elektroniska hjälpmedel?

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Jag ger mig tusan på att det finns en hel del braiga hjälpmedel i form av excelark och små fiffiga program för att snabba upp karaktärsgenerering, strider och dyligt.

Tacksam för bra länkar där de går att finna.


Vänliga hälsningar /// Mattias
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,397
Location
Umeå
Jag tänker inte ens länka utan istället uppmana till lite ögongymnastik - om du kollar tråden "Skeppsgenerator - Åke har inget liv del 5" som ligger några trådar ned så har du lite att börja med...

Mvh / Phelan
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Var ligger stämningen i ett Xls dokument frågar jag mig?
jag tycker helt klart att PnP är att föredra.

"Pen and paper, Fer F00k Sake"
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Jag håller med om det där med penna och papper. Däremot är vissa program extremt nyttiga när man förbereder och skapar karraktärerna. De enda elektroniska hjälpmedlen jag annvänder medans jag spelleder är min (eller ibland en av mina spelares) trogna TI-83 plus och ibland lite musik från någon apparat...

Stjärntolkaren är ett undrarbart program...
 

Faralor

Veteran
Joined
4 Aug 2003
Messages
88
Location
stockholm, skälby järfälla
kalla mig gammalmodig med en nyans av nymodigheter. Jag tycker att när man gör rollpersoner då är det pnp som gäller men sen om man ska göra nån slp som har en stor vikt i ett äventyr så har jag inget emot lite elektroniska hjälpmedel...
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Var ligger stämningen i ett Xls dokument frågar jag mig?
jag tycker helt klart att PnP är att föredra."


Stämningen ligger i att man slipper sitta och mickla i en halvtimme med tabeller och sedan upptäcka att man måste göra om alltihop igen.

--Björn, förklarar
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Tid kan vara värdefullt

Nja. Till Eon har jag märkt att jag kan spara en hel del dyrbar speltid genom att använda en rp-generator. Vi i gruppen har lite svårt att få tid att spela överhuvudtaget... :gremcrazy:
 
Top