Nekromanti Eldskada

Heatseeker

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
54
Location
Södertälje
När ett skydd utsätts för eld och hetta så kommer det att brännas igenom förr eller senare. Är skyddet sedan värdelöst efter detta? dvs. sönderbrännt eller är det bara uphettad såpass att det inte längre skyddar.

Om delen har gått sönder, kommer då rustningen eller klädesplagget falla isär helt. Om "rätt" delar går sönder.

Om det bara temporärt är upphettat och inte skyddar hur lång tid tar det innan det är återställt.

Eller använder man en rustnings BRYT på något sätt.
 

BaRcA

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
170
Location
Kalmar, Lindsdal
beror väl på vad det är för material. Om du har en rustning som skydd skulle jag tro att det blir temporärt (väldigt) uppvärmt. Men om du har en träsköld så brinner det upp och faller ihop när tiden är kommen.
 

Heatseeker

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
54
Location
Södertälje
Vanlig eld är ganska enkelt att improvisera, nu handlade det mer om (även om det var ganska luddigt beskrivet) strid mot folk och fä som gör eldskada. Exempelvis mörkerhund, alternativt en magiker eller en nisse med en fackla.

Om tex. en mörkerhunds eldstråle träffar en rustning i läder. Hur många ggr måste denne träffa för att göra skada, eller gör han alltid skada. Om två intill liggande träffområden utsätts har det någon inverkan. osv osv...
 

BaRcA

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
170
Location
Kalmar, Lindsdal
Beror på vad läder har för antändningsvärde. kan inte riktigt reglerna för det där, men efter ett tag börjar lädern brinna och då gör det ont på dig. Innan den börjar brinna har jag ingen aning om den gör skada.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Alla material har en typ av antändningsvärde - jag minns inte exakt hur det fungerar men det är bara att läsa igenom det och använda det materialet som är mest likt läder. Se reglerna om eldskador i Eon II. Där finns också regler för hur eld sprider sig.
 
Top