Nekromanti Elder sign (CoC)?

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Jag skulle in på en hemsida för att kolla min akademiska poäng men råkade skriva fel och fick in den här siten. Jag tyckte den såg läskig ut och påminner om några symboler för the Elder. Är jag helt ute och reser eller skulle man kunna ta den och använda den till några av de Gamle som inte har någon symbol? Eller skulle en spelare kanske tolka den som det och ha det som villospår?

Eller finns det någon jordisk förklaring?(på vad det är)

Är det någon mer som brukar använda symbolerna för att inleda något skräckspår? Jag brukar använda dem för att bekräfta de redan uppskärrade spelarna att det är riktigt farligt här.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Yellow sign!

Det du har hittat där är ett sk. 'Yellow Sign'. Det är ett märke för Hastur, och speciellt hans 'King in yellow'-form.

Appropå detta, kolla in den här lilla grejen. Har börjat knåpa lite på en egen variant. /images/icons/smile.gif
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,052
Location
Sthlm
Re: Yellow sign!

Jag som hoppdes på att The King In Yellow bara var en lesser servant of Hastur eller nått åt det hållet. Körde ett DG äventyr med massa mystiska avant garde konstnärer och ett hus som fick fler våningar på natten där pjäsen The King In Yellow cirkulerade. Vi sprängde huset och skickade pjäsen till cell A.
 
Top