Nekromanti Eldavbrott vs kulor

Heatseeker

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
54
Location
Södertälje
En liten undran bara, men är inte chansen att man får EAB när man skjuter typ lika stor oavsett hur många kular man hostar iväg, dvs om man skjuter automateld 30 skott är chansen inte då mindre än om man skjuter 4 separata enkelskott. Är detta som det skall eller borde det vara på något annat sätt, eller kanske det till och med är på ett annat sätt.
Upplys mig om min okunskap.
 

Joham

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
92
Location
Boden
Ladda en kula för lite i magasinet? Det spelar väl ingen roll. De flesta eldavbrott beror på att man inte tryckt in magasinet ordentligt. Näst vanligast är att man får eldavbrott när man skjuter automateld. Med en AK5:a får man eldavbrott ganska sällan. Var 300-400 skott eller så och då behöver den inte ens vara särskilt ren eller välbehandlad.

Är det mycket lera, smutts eller is i mekanismen öker givetvis risket att få eldavbrott.

Joham -Hade en pålitlig AK5B
 

Welzien

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
1
Location
Uppsala
Borde inte EAB öka om man fyller på magasinet med en kula FÖR MYCKET? Det är ju då som matningen från magasinet kan bli lidande.
 

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
Läs igenom vad jag har skrivit en gång till.......<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Scorpion on 2000-10-29 16:47.</EM></FONT></P>
 

Deminus

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
95
Location
Umeå
Glöm inte tomhyls uppsamlaren den orsakade många eldavbrott för mig och min ak4 i lumpen.

Men nog borde det vara mer eldavbrott med automat eld än med punkt eld, EAB borde nog sänkas med ett vid automateld .
 

Joham

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
92
Location
Boden
AK5:an har ingen tomhylsuppsamlare. Vi använde då ingen iaf...

Joham -Gillar inte lasagne
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
För övrigt brukar jag köra med att om man laddar en kula för lite i magasinet så ökar EAB temporärt med ett

Va??? Vad det gäller de allra flesta automatpistoler så infaller eldavbrott pga ammunitionsmatning i princip alltid då man matat hela magasinet fullt. Om det är en sak jag har lärt mig under alla mina år som pistolskytt så är det att aldrig knöka mag'et fullt...

/Tobbe
 

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
Hehe, ni måste ju läsa vad killen skriver!
Det står ju faktiskt att EAB skulle ÖKAS med ett...
:)

Devastator

Ready when you are, sgt Pemry.
-Hannibal Lecter, Silence of the lambs
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
oops...

Nämenojdå...så ytterst pinsamt...
Det har du faktiskt helt rätt i. Men jag...ehh...åberopar sinnesförvirring, trötthet och dåligt väder för att klara mig ur denna pinsamma situation ;-)
Jag tror jag är alldeles för trött för att tillåta mig själv att skriva fler inlägg här nu - det blir ju bara fel juh :)

/Tobbelobbe
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Tomhylsuppsamlare...? [OT]

Vad är det för nå't?


/P|uT0NiUm
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
 
G

Guest

Guest
Re: Tomhylsuppsamlare...? [OT]

Ungefär vad det låter som... den fångar upp tomhylsor... det är en liten påse som sitter där alla tomhylser hoppar ut ur vapnet...

Mvh Ezzy
 
Top