Nekromanti Elaka SLs

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Jag bara undra ifall ni har några historier där er SL eller ni som SL har gjort nått fantastikst dumt och ibland kanske elakt, jag har två exempel , första var när vi spelade Nya Mutant och nyss hadde kommit över lite högteknologi som vi sålde för höga priser , alla fick sisådär 200 000 ED , nåväl vår SL tyckte att han gjort ett fel när han gav oss så mycke så han skicka in en åtta armad ambidextriös mutant med ultra-super pansar och en automatkarbin i varje hand som togalla våra vapen och pengar , tillochmed allt vi lyckats fått tag på före det ävcentyret. det var inte alls så många som tyckte om han efter det.

mitt andra exempel var ganska patetiskt, det var så att en spelare hadde muckat med mig och retat mig RL så IG så gjorde jag så att alla hans karaktärer dog i strid. riktigt poatetiskt faktiskt /images/icons/blush.gif

MVH Sir William Besario

"allt är relativt"[/i]

"det får du tala med min colt om"[/i]
 

Carilion

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
61
Location
Nyköping
Ett exempel från när en kobold var SL i Mutant:

Jag och två andra RP (låt oss kalla dem RP1 och RP2) kom fram till en grotta, och går in.
(SL är väl medveten om att de andra två har stridsrustningar medan jag inte har något skydd eftersom min RP är helt ny).

SL: Det är kolsvart i grottan...
RP1: OK, jag tänder min ficklampa.
SL: Nej, batterierna är slut.
Jag: Jag ger honom nya batterier.
SL: Öh.. nej, den funkar ändå inte. Men du hittar en tändsticka på marken.
RP1: Tja, jag tänder väl den då.
SL: Hoppsan, det var visst fullt med gas i grottan, och vilken jävla explosion det blir! RP1 och RP2, ni har ju rustning så ni klarar er ganska bra, ni kan väl stryka 2 KP var. Men Carilion, du har visst ingen rustning så du får.. hm.. 14 KP skada. Och sen får du stora brännblåsor i ansiktet också, du kan sänka PER med 2 permanent...

Tja, vad säger man? Skönt att man numer slipper den personen...

- Carilion -- Vill ha lagstiftning mot koboldism.
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Hmm, det här påminner mig om vårt första spelmöte i EON. Nu är våra SL ( vi har två) överdrivet elaka men händelsen känns snarlik.
Jag är dvärg utrustad redigt fjällpansar som tål det mesta i hugg- och krossväg. Sitter på en vagn medan de andra är beridna. Rätt vad det är så blir vi beskjutna med *pilar*, alltså stickskada vilket mitt fjällpansar endast har ett mediokert skydd mot. Det resulterar, sammanfattningsvis, i att de andra skördar ära och erfarenhets poäng medan min kralliga dvärg får ligga på rygg inne vagnen och kämpa mot förblödning. Köpte en redig bröstplåt sedan...

"may the blood of your enemies stain the ground"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Haha! Kul faktiskt.. (Ja jag vet, jag är ond.. Idag kastade jag iväg en liten unge in i en stol. Han blev lessen jag blev lessen alla blev arga/images/icons/crazy.gif. Fast sen blev vi vänner/images/icons/smile.gif. Måste säga att jag var utsatt för mycket stress, så ingen tror att jag är någon psykopat.)

Iallafall: Det är väl inte en koboldig SL som gör så! Utan en dålig SL!

/Sluta låta koboltism vara synonymt med dåligt.
Arvidos budord

HEY! JAG SKA OXÅ GÖRA BUDORD! Om rollspel.. Vilken bra idé hehehe!<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Arvidos on 2000-10-28 21:37.</EM></FONT></P>
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Elaka SL? Alla SL är väl elaka;) Nämen ibland så kan man ju bara inte motstå att göra nått riktigt elakt som att lägga in en 7m fallgropp i en mörk grotta med illusion över den. Och en pöl med 30cm djupt vatten nedanför:) Gjorde så i ett D&D äventyr när RP utforskade en gammal dvärgagrotta och hade svinat lite väl mycket i byn. Det var roligt en RP dog pga av att hans puckade kompanjoner hade glömt att ta med sig rep när man utforskar en grotta det hade jag mycket roligt åt.

Walk softly and carry a big stick.
 

Carilion

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
61
Location
Nyköping
OK, jag kanske blandade ihop begreppen eftersom denne person som spelare är en av de värsta kobolderna jag träffat (iochförsig säger det inte mycket, men han skulle nog slå de flesta i koboldism ändå)...

- Carilion -- har svårt att kontrollera ilskan i diskussion om kobolder.

PS. Till saken hör att denne kille och jag aldrig kommit särskilt bra överens. Men: En kobold saknar totalt insyn i vad rollspel handlar om. Saknar han denna insyn som SL så är kobold inte en 100% fel benämning då heller...
 
Top