Nekromanti Ekonomi

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hur pass aktiva ska vi vara i vårt bidragssökande? Vilka krav ställer de olika tillgängliga ekonomiska instanserna? Ska PayPal-pengarna och föreningspengarna tillhöra en gemensam pool? Hur ska det ekonomiska utbytet mellan sidan och föreningen skötas?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Från Sverok får man 2000 kr plus 40 kr per medlem under 25 per år. Man behöver inte alls vara särskilt aktiv för att få detta bidrag, utan det är ytterst simpelt. Övriga frågor kan inte jag svara på.


/Dimfrost
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tack, men det visste jag redan[NT]

Själva Sveroksbiten är ju den enkla. Det är när Studiefrämjandet och kommunen kommer in i bilden som det blir lite mer avancerat.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Re: Tack, men det visste jag redan

Frågan är hur mycket sådant vi egentligen behöver, åtminstone till en början. När en förening har så många medlemmar som wrnu kan tänkas få så är ju sverokbidraget inte fy skam.


/Dimfrost
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Åldern

Hur ska medlemmarnas ålder verifieras?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Re: Åldern

Jag tror att man får lita på att folk är ärliga, helt enkelt. Massor av andra saker som har med föreningen att göra bygger på att man litar på varandra, som personuppgifter i största allmänhet, aktivitetsrapportering och annat.


/Dimfrost
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Åldern

Man måste ha ett medlemsregister med fullständigt namn, adress och personuppgifter. Sedan skall detta helst verifieras innan man skickar in medlemsuppgifterna till Sverok.

Väljer de att kontrollera föreningen, som de antagligen kommer göra om det blir mååååånga medlemmar, så granskar de den information som föreningen har i sin medlemsmatrikel.

Det brukar vara kassörens uppgift att hålla denna medlemsmatrikel uppdaterad, vilket ger den posten ytterligare ansvarsbörda.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Åldern

Ett exempel är att man begär namn, personnummer, hattstorlek och politisk åsikt med mera och sedan kontrollerar en del av uppgifterna mot Personuppgiftscentralen (såvitt jag vet får alla begära uppgifter därifrån men att varje person som någon begärt uppgifter om blir meddelad om vem som begärt uppgifterna). Visserligen kan man ju kanske strunta i hattstorleken och något enstaka mer kanske :gremwink:

/Seinet Wintermute
 
Top