Nekromanti Egna vapen

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Och spånats har det [ANT]

Här tog jag upp grundskadan stick för djur som stångas med horn.
Här är det walium som funderade över det.
I ytterligare en annan tråd så hade Korpen liknande åsikter.

Jo jag tycker att man borde ändra grundskadorna, kanske tom med göra som i Neotech då alla grundas på STY.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Och spånats har det [ANT]

som jag då, skada beror på styrka och hur väl du träffar beror på FV
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Inte bara 'dvärgisk mekanik' [liten SPOILER]

Det står också att han experimenterade metallfjädrar som skulle få en klingor att skjuta ut ur vapnen. Tyvärr så avled Yls-khoon under ett sådant experiment
ok, så det kanske finns andra förutom dvärgarna med sån mekanik, men jag menar på att eftersom han är död så kan man nog inte be honom manufakturera ett sådant vapen :gremlaugh:
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: Inte bara 'dvärgisk mekanik' [liten SPOILER]

jag menar på att eftersom han är död så kan man nog inte be honom manufakturera ett sådant vapen

Om man nu inte återuppväcker honom som vandöd eller låter en schaman sätta in honom i en annan kropp :gremwink:

Som jag nämnde tidigare så kan han redan ha framställt några sådana vapen som cirkulerar i Mundana, ett sådant går kanske att komma över. Fast lättast är nog ändå att be dvärgarna göra ett sådant vapen, nog fast vapnet då kommer att bli snordyrt (vilket Yls-khoons också var/är). Sedan finns det en tredje part som skulle kunna besitta kunskap om sådana vapen.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Det fanns rykten om att det var Rakhori som mördade Yls-khoon. Dessa rykten trovärdighet är stärkt pga att det fanns rykten (massa rykten :gremsuck:) om att dessa var ute efter honom. Och att de anteckningsböcker som Yls-khoon skrev ned sina hemligheter i återfanns aldrig (dvs Rakhori tog dem). Om Rakhori var ute efter Yls-khoon så måste det bero på att de ville ha hans kunskaper om denna speciella vapentillverkningskonst. Sedan så har jag precis kommit fram till att Yls-khoon inte är död utan det var han själv (tillsammans med mäktiga allierade) som iscensatte mordet, dock på så sätt att Rakhori verkligen tror att de mördat honom. Yls-khoon visste att det bara var en tidsfråga innan Rakhori hade fått fatt i honom (ja han visste att de var ute efter honom) och ansåg att det var bättre att möta dem på hans egna villkor (då med chanser att överleva) än deras (inga chanser där inte). Ryktena och anteckningsblocket är officiellt (det står i VM) resten är mitt eget funderande :gremtongue:</font></td></tr></table>
 
Top