Nekromanti egna världar

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Jag vet att jag ställt denna fråga tidigare, men jag gör det igen.

Finns det några spelvärldar till DoD på internet. Visserligen känner jag till några stycken, men det vore alltid kul att se om det finns fler då ingen jag sett hittills riktigt tilltalar mig.

/Dnalor
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,280
Location
Örebro

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Är inte Soluna en kontinent på Altor?

Altoria och Ereb 98 känner jag till båda två. Ereb 98 tycker jag är rätt häftigt eftersom jag överhuvudtaget gillar iden med fantasy i nutidsmiljö (Jag har skrivit en "roman" på temat). Altoria däremot kan jag tyvärr bara säga att jag inte alls tycker sådär mycket om. Inte som värld, även om jag absolut skulle kunna tänka mig att rollspela där.

/Dnalor
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Å' f-n.... är Dnalor Vapenbärare nu?

Vad är du ute efter för värld... finns det inget, får du väl lägga fram vad du är intresserad av, då kanske det kommer fram något, eller så kan det ju skapas om det verkar som en bra idé...

Japp...Soluna ligger på Altor.

Riddaren
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Egentligen var jag väl inte ute efter något särskilt. det är bara trevligt att titta på vad andra har åstadkommit.

Din puttige lille grisodlare!

/Dnalor
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Du är lite stursk nu, med din titel...tycker mer det låter som en ynka liten väpnare...

Men du har ingen egen tanke då?

Riddaren - glad grisodlare
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,280
Location
Örebro
Jo, Soluna är en värld på Altor. Liksom Altoria och Ereb '98. Vad jag menade var att den var utbyggd med en "egen" (?) stil och koncept - annat än vad som anges i utgivna moduler.



- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"De som jag vet är då givetvis Soluna "

Jag kan varmt rekommendera Soluna. Den världen är jävligt bra. Ta en närmare titt på den.

/Sir Foilan


Tomorrow is a good day to die!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Jag har massor av egna tankar. Men vill jag se en värld som baseras på mina egna tankar, så gör jag den själv.

/Dnalor, som har gjort det också.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Att du inte skapar din egen värld ??
Det vore nästan det enklaste, eller hur. Då får du den precis hur du vill.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,280
Location
Örebro
Vågar man fråga varför du inte gillar det? Ditt svar låter lite paradoxalt - "du gillar inte världen, men kan ändå tänka dig att spela där?" :)


- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Svaret är mycket enkelt: Jag gillar rollspel. Jag älskar det. Och i mitt tycke ä'r rollspel alltid vad man gör det till. Därför kan jag tänka mig att spela i vilken värld som helst. Detta betyder ju inte att jag tycker om världen som ett isolerat begrepp, men jag kan alltid tycka om att spela där när jag förenar det med rollspelande.

/Dnalor
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Det var fasen vad det tjatas.

Du tror med andra ord att jag inte har gjort en egen värld? Faktum är att jag har gjort ett stort antal världar genom åren. Före jag spelade rollspel så försökte jag applicera världarna på berättelser eller ännu hellre serier. Rollspelen är ett underbart medium för att kunna skapa en värld och ge den en annan innebörd än att bara vara låtsasfakta. Anledningen till att jag efterlyste rollspelsvärldar på internet har såklart flera olika anledningar. För det första tycker jag att det är intressant att se vad andra har åstadkommit. För det andra är det ett ganska omfattande och tidskrävande arbete att skapa en egen värld. Då jag redan håller på med en värld till mitt eget rollspel så vill jag inte att ytterligare tid ska stjälas från detta. Därför kan det vara bra att andra gjort världar, antagligen med andra genrer och stämningar än min egen (det är sällan man har en värld som är "precis som man vill ha den", jag personligen vill ha flera världar). För det tredje är alla människor ofullkomliga, däribland jag. Jag kanske inte har världens främsta förmåga att skapa egna världar. Och de luckor i min kompetens som existerar fylls igen av andra, som lägger ut sina världar på internet. Dessa kan jag alltid förbättra om jag anser det nödvändigt, och ännu mer viktigt är att jag kan hämta inspiration från dem.

/Dnalor, som skriver med pekfingrarna.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok, sorry. Det var menat som ett litet tipps i all välmening. Det avr inte menat som något annat.
Lycka till iallafalll !!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,280
Location
Örebro
Okej, då förstår jag vad du menar. Jag är väl lite grann detsamma - även fast en ointressant spelvärld gör det svårt för mig att engagera mig. Fast mina spelare är nog som du till stor del (tack och lov ska jag kanske tillägga med tanke jag att introducerat både Chronopia och Soluna för dem - med gott resultat :gremsmile: )



- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 
Top