Björn Wärmedal
Björning Wheel
Lite då och då sitter jag och kommer på nya krigarordnar, magiskolor, sekter, hemliga organisationer osv. Jag tycker att det är ganska stimulerande att bygga ut världen med nya element av det slaget, men ibland börjar jag fundera på vad det leder till i längden. Till slut har man ju faktiskt fruktansvärt många organisationer att hålla reda på, och vissa av dem har nästan två sidor bakgrundsinformation, men kanske bara en handfull medlemmar.
De av er som själva brukar hitta på liknande saker får gärna dela med er av erfarenheterna. Vad är viktigt att tänka på? Är det okej med grupperingar som har expertkunskaper? Vilken storlek och makt är rimligt att bygga in? Uppmuntrar ni era spelare att komma med sånt här för att fördjupa rollpersoners bakgrund/inblandning, eller är det upp till SL att införa sånt här i spelvärlden?
De av er som själva brukar hitta på liknande saker får gärna dela med er av erfarenheterna. Vad är viktigt att tänka på? Är det okej med grupperingar som har expertkunskaper? Vilken storlek och makt är rimligt att bygga in? Uppmuntrar ni era spelare att komma med sånt här för att fördjupa rollpersoners bakgrund/inblandning, eller är det upp till SL att införa sånt här i spelvärlden?