Nekromanti Egna inlägg

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Jag undrar om ni på Rollspel.nu på något sätt kan fixa så att alla egna inlägg är av en annan färg och/eller annat utseende när man visar alla inläggen...så att det är lättare att hitta dem i myllret av diskussioner...

Annars ett mycket bra forum.


// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Ja, just det...det gör man juh...
..men man måste klicka ett par ggr för att komma dit.../images/icons/smile.gif(jobbigt med en seg unixburk på jobbet)
tänkte bara att det skulle ändå vara bekvämt att se sina egna inlägg i annan färg så att man ser om nån svarat...

// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Ja, om jag ser att nån svarat något och jag glömt vad jag själv skrev.../images/icons/smile.gif

// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Ännu ett forumtips

Om man går in i sin profil så kan man ställa in att man ska få kommentarer till ens egna inlägg skickade till ens email. Då får man direkt reda på om någon kommenterat något man skrivit och får en länk direkt till inlägget, mycket praktiskt.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Kör du unix så kan jag rekommendera webläsaren links, den är mycket snabb och klarar äntligen av cookies...

WHaLe
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Re: Ännu ett forumtips

Ok, det verkar vara en ganska bra lösning på mitt problem...
men min epost-läsare är textbaserad och då kan jag inte uttnyttja länken ..../images/icons/frown.gif

// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Ännu ett forumtips

Finns två lösningar.

1) Byt mailprogram

2) Kopiera länken och klistra in i webbläsarens adressfält.

Riddaren


Behöver du hjälp, hacka sönder motståndaren med en stridsyxa!
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Re: Ännu ett forumtips

1) Byt mailprogram
Kan inte...(mailservern är unixbaserad och därmed mailprogrammet som jag loggar in på genom telnet)
..vill inte...orkar inte /images/icons/smile.gif

2) Kopiera länken och klistra in i webbläsarens adressfält.
Får nöja med det...

// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Re: Ännu ett forumtips

pine????
I så fall ska länkarna fungera.. Du får bara se till så att du ställer in vilken browser som ska startas. Links är min favort, men w3m och lynx duger alldeles utmärkt...

WHaLe
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Re: Ännu ett forumtips

Jepp, pine är det...
men om jag sitter i windows och telnet:ar till min unixkonto där jag kör pine, så kan jag väl inte få exploder eller nätskräp att fungera från windows lr?

// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Ännu ett forumtips

Att den är textbaserad har inget att göra med att kunna använda länken eller inte. Mutt (som jag kör) klarar det (även om jag aldrig orkat ställa in det) och så även Emacs-mailläsaren (iaf den vanligaste av dem). Men det går ju alltid att kopiera och klistra in.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Re: Ännu ett forumtips

Nej.. Du är tvungen att använda en textbaserad browser.. De jag nämnde (links, w3m och lynx) är alla textbaserade..
Links är min favorit. Den klarar av färger, frames, cookies , tabeller och lite annat.
w3m klarar av cookies och lite cookies, tabeller och lite annat. Färgstödet är minimalt, en färg för vanlig text, en för länkar, en för bilder samt en för formulär objekt.
Lynx är den vanligaste och borde finnas med i de flesta unix system. Den klarar av cookies samt en färg för vanlig text och en för hyperlänkar...

WHaLe
 
Top