Nekromanti Egna bilder

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
Hej!

Jodå, visst finns det folk här som är intresserade av konst. Jag till exempel. Mitt elfwood-galleri. Dessvärre var det några år sedan jag uppdaterade det och det finns några riktigt asfula bilder där.

Förresten, "the dead tree" var ruskigt stämningsfull och snygg.

/Vulf
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Rätt forum, skulle jag påstå.

Dina bästa bilder är dina drakar. De ser coola ut. Boartrollet är också skitcoolt, den har häftig dynamik i bilden tycker jag. Och huvudet är helt suveränt. Grodan ser också bra ut, snygg teknik.
Smells like evil tyckte jag dock var rent ut sagt dålig.


Igår ritade jag min nya Vampire-RP som jag klurar på. Huvudet blev jättestort, och högerarmen är också stor och konstig. Det är sättet han står på som är lite knepigt, tror jag. Det såg bra ut när jag ritade upp kroppen utan kläder, men sen blev det knasigt. Jag är dessutom världssämst på färgläggning :gremfrown:
Men generellt blev jag nöjd. Ska rita om den sen (glömde bort hans handledssmycken, t.ex.). Borde nog få med hela figuren nästa gång, den apsnygga kjolen han har på sig är ju inte med på den här bilden!

Bakgrunden är ett manipulerat foto. Ramen är stulen från Toreadorformuläret.

Nåja, så här ser den ut:

http://w1.856.telia.com/~u85610549/dorianframedagain.jpg
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Du har cool WHFRP-känsla över många av bilderna. Snyggast är dock bilden med häxorna.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Vettefan vilket av alla forum denna topic hör hemma, men gissar på detta.

Jag bedömer det som att det nog går bra.

Du går alltså andra året på Estetiskt program, hur mycket anatomi och liknande har ni haft hitintills? Ritar du mest fantasy?

Har du funderat på att jobba för ett fansin eller liknande? Jag tror många redaktörer på fansin vill ha fler illustratörer, kolla in på fansin-delen av forumet för en lite nrmare kik och man får alltid någon slags ersättning för jobbet (oftast ett gratis ex av fansinet).

(Ursäkta för mina täta frågor)
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Nåja, så här ser den ut:

Nice, vilket program använder du till att färga bilden med?

Använder du Photoshop går det att använda en lite mer pricksäker palett nämligen, som gör att bilden ser renare ut och sjunker in bättre i bakgrunden (Rising vet det där med teknikaliteter bättre än mig).
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Snyggast är dock bilden med häxorna.

Gulligast var bilden med zombisarna (ursäkta min dåliga fantasi/känsla för bild) som är kramgoa med draken.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Yup, färglägger med Photoshop. Är egentligen inte så himla förtjust i att färglägga med datorn, men det är mycket lättare än att måla med akryl, som är min vanliga teknik när jag gör färgbilder. Jag har inte orkat investera i ordentlig tusch, en bra scanner eller ens bra papper. Jag sitter med en gammal tuschpenna, en stiftblyertspenna och skrivarpapper :gremwink:

Renare låter bra, men att han skär sig mot bakgrunden var lite med flit. Fast nästa gång ska jag rita en ordentlig bakgrund.

Someone, tell me more!
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Jag sitter med en gammal tuschpenna, en stiftblyertspenna och skrivarpapper

Add funk to the mix and you're unbeatable.

Vad använder du för tusch när du vill lyxa till det? (dvs. lägger ned lite pengar på prylarna).
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,876
Location
Barcelona
Tänkte kolla om det finns andra personer här med ett intresse för konst.

Tja, det kan man väl säga. Ett relativt nyfött intresse, skall tilläggas (även om jag alltid tyckt att det varit kul att rita) som jag inte vet vad jag ska göra av.

Var det här inlägget onödigt, eller? Nåja, du undrade ju.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,889
Location
The Culture
Tänkte kolla om det finns andra personer här med ett intresse för konst.
Nej, usch! Konst tråkar mig till leda i 99 fall av 100. Tecknande och illustrationer däremot gillar jag. Jag har funderat på att skaffa ett Elfwood-galler, men aldrig orkat komma mig för. Däremot har jag lite bilder som jag kan lägga ut på nätet på egen hand. Till exempel de här.

/tobias
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Tänkte kolla om det finns andra personer här med ett intresse för konst. "

Intresse ja, talang nej. Till skillnad ifrån många andra (och då menar jag inte dig) så har jag tillräckligt mycket självinsikt för att inte lägga ut en massa halvsunkigt skräp på ställen som Elfwood. Jag har dock ritat ett antal bilder till min tirakkampanj. Min talang (talang? Hahahaha) ligger främst i att rita karikatyrer och icke-mänskliga varelser.
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
Ah! A fellow Estet! :gremgrin: *vinkar glatt* Själv har man kommit till årskurs tre och börjar gravt att fundera över vad det var som gick snett.... :gremtongue:

Tänkte kolla om det finns andra personer här med ett intresse för konst.

Tjo. Hade väl varit lite underligt annars... Försöker dock förtvivlat att hitta det Ultimata Mediet (det har inte inträffat än). Ägnar dock inte så mycket tid åt att teckna, måla å skissa som jag skulle önska... Menmen... (har ju alltid skolan.)

Kanske någon som har ett galleri på Elfwood ?

Har faktiskt två (nån måste ju vara värst!).... hihi. :gremcool:
I Lothlorien ... Och i Zone 47

aow aow... Lycka till med skapandet!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Jag tecknar inte, men en del av mina foton finns på http://troberg.mine.nu, login: friend, lösen: skånska. Har några tusen till som ska läggas ut så småningom när jag har ork.

Finns en del kul landskap och ruiner där, samt några roliga anaglyfiska stereogram.
 

Grimburgoth

Veteran
Joined
24 Aug 2002
Messages
9
Location
Skellefteå
Arrrrgh! I brist på tid hinner jag inte svara på alla poster, men ni ska veta att jag är glad över alla poster. :gremsmile:
Hur som helst så vill jag också tacka för berömmet och kritiken. Min styrka ligger, som ni troligtvis har sett, i att rita detaljerat och ofta fotorealistiskt. Jag har nu experimenterat en del med mitt målande, i ett försök att bredda mitt kunnande. Ni får ha överséende med vissa brister, för jag är ju trots allt fortfarande en elev...
Angående ett jobb som illustratör på ett fanzin så är jag intresserad. Jag har inte allt för mycket tid just nu, men illustratör är ett av yrkena som jag har funderat på att bli efter min utbildning. Men för tillfället har jag inte tid. Jag går ju både ju gymnasiet och jobbar som städare...
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
det var bland de vackraste miljöbilder jag har sett!! är det ok om jag tecknar av ett par stycken och använder i bilder till mitt rollspel?
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
and the name (in Swedish) of the highly evolved language I speak as password to log in

Du vet att det är fult att ljuga, right? :gremwink:

Förövrigt har du tagit mycket snygga bilder, skönt att se foton tagna av någon som förstår sig på bilder.
 
Top