Nekromanti Eget?

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Jag funderade på bakgrundstabellerna på kontakter där finns det 100st och på händelser också om jag inte har fel men på föremål finns det väl typ 30st eller nåt och också på mentala, fysiska, mentala osv.
Och då tänkte jag sätta mig ner och skriva nya så att det blev 100st på varje¨, men så tänkte jag fråga om det är någon som redan har gjort något sådant.
Är det det?

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen"
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Totalt onödigt arbete

Satsa energin på att skriva balla äventyr i stället för att mixtra med bakgrundstabellerna. Bakgrundstabeller är bara en hjälp till spelare och spelledare som antingen har dålig fantasi eller som snabbt behöver få ihop en gubbe inför ett spelmöte. Alltså, överdramatisera inte bakgrundstabellerna. Pyssla med viktigare saker i stället!

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Tycker du ja

Men jag anser att det skulle vara ganska givande om man hade fler "val" i tabellerna, för då blir det nästan aldrig så att en gubbe får samma sak som en annan.
ex. Första spelmötet

- När en av mina släktingar dog ärvde jag en ståtlig märr av honom.
- Du med när min morfar dog så fick jag hans nyfödda ponny.

Chansen är inte så stor men den skulle bli mindre om man gjorde fler tabeller.

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen"
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Ja, det tycker jag

Ett enkelt tips i all ödmjuk vänskaplighet: Strunta i tabellerna och hitta på själv i stället. Men det är ju naturligtvis upp till dig.

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Jag tycker i alla fall att det är en bra idé. Bara du delar med dig av dem sen.

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

Duriel

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
50
Location
Alingsås
Rrrrr (OT)

Strunta i Silversurfan, han postar bara inlägg för att få högre rang. Dessutom så väljer han medvetet att inte hålla med folk för att dom enbart skall bli sura och posta hur fel han har - å då får han ju ytterligare än anledning till att skriva ett nytt inlägg...

Eller hur Bill?

- MaD.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Om jag minns rätt...

Han tänkte ju byta ut grundboken eller lägga till egna saker. Det är ju vad denhär tråden handlar om eller hur?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Rrrrr (OT)

Jahaja. Så du sitter och snackar skit om mig bara för att jag anser att du har fel i en annan tråd. Jag har under hela min tid på forumet sagt precis vad jag tycker, alltid. Så var vänlig och håll käften om saker du inte fattar, ok?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,694
Location
Värnhem, Malmö
jag tror att det finns en anledning till att det finns olika stor chans att få olika saker. Till exempel bör det inte vara lika hög chans att bli odödlig som att äga ett bibliotek.

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby
 
Top