Nekromanti Eget forum?

Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Hej!
Finns det planer att starta upp ett eget forum för Eloso förlags produkter (likt Fria Ligan?), nu när ni kommer att släppa både Chock och svenska Call of Cthulhu?

mvh
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,128
Eloso har redan sina fora här. Det kommer säkert ett underforum för svenska Call of Cthulhu också i samband med Kickstartern.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Men om de har Chaosium i ryggen så borde de väl kunna skaffa ett eget forum åtminstone? När jag blir bannad härifrån men vill snacka Chock och Call of Cthulhu med folk på svenska hur ska jag då göra?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,993
Location
Ereb Altor
Grisodlar'n;n325663 said:
Men om de har Chaosium i ryggen så borde de väl kunna skaffa ett eget forum åtminstone? När jag blir bannad härifrån men vill snacka Chock och Call of Cthulhu med folk på svenska hur ska jag då göra?
Bete dig som folk och slippa bli bannad är ju en enkel lösning. I all välmening. Forumreglerna är inte supersvåra att följa, även om även jag, i min moraliska fullkomlighet, slinter ibland. ;)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,255
Location
Örebro
Grisodlar'n;n325663 said:
Men om de har Chaosium i ryggen så borde de väl kunna skaffa ett eget forum åtminstone? När jag blir bannad härifrån men vill snacka Chock och Call of Cthulhu med folk på svenska hur ska jag då göra?
På Facebook förstås. Där finns en mycket livlig officiell grupp.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Nej, jag börjar finna forumet väldigt olustigt och vill inte att moderatorer här ska ha makt över mitt deltagande i speldiskussioner de saknar anknytning till. Jag ska prata med Mike Mason och andra om de inte kan skapa ett svenskt underforum på t ex BRP-central eller Yog-Sothoth. Eller be Eloso skapa ett eget forum. Hur svårt kan det vara? Ett officiellt forum är dessutom något respektabelt. Det ser inte bra ut utan ett eget forum. Jag önskar Western hade ett också.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
Att driva ett eget forum är kanske inte tekniskt svårt, men det kräver ändå en del tid som många hellre skulle lägga på annat. Att få deltagande och trafik till ett eget forum är ofta en stor utmaning. Anledningen till att facebook-grupper tagit massivt av folk från alla möjliga forum på nätet är ju för att alla redan finns på facebook och hänger där; du behöver inte regga dig på en sajt till och hålla koll på den. Ett underforum här får lite samma effekt (fast i en mycket mycket mycket mer begränsad skala, eftersom det är så få som faktiskt hänger här jämfört med facebook).
 
Top