Nekromanti Egenhändigt tillverkad battle grid

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja, så har jag tillverkat mig en egen battle grid.
... Sorry, men det blev mobilfoton. Slut på batteriet i digitalkameran. Typiskt...

Visst, den är inte så stor, men jag tänkte främst ha den här till att måla upp mer detaljerade rum och dungeons på. För strider ute i det fria eller på platser där det inte spelar någon större roll har jag istället kopierat upp och kört ut rutsystem på ett hundratal A3.


Själva bygget:
Det hela kostade mig 40:-
Detta blev av tack vare denna trådUnderdark, vilken Dante tipsade mig om. Jag köpte en ram på Ikea, av märket "Ram". Mått: 50 x 70 cm. Självklart valde jag en ram med framstycke av plast, och inte glas.
Skrev därefter ut ett tiotal A4 av just den mall som Dante lagt upp i hänvisad tråd.

Sedan är det så att jag är en pysseltummen-mitt-i-handen-pelle som klipper snett, dräller lim överallt osv... Mitt tålamod är inte det bästa när det gäller sådant. Så, istället var min underbara sambo snäll nog att klippa och köra limstiftet åt mig, medan jag var arbetsledare och legitimerad hjälpreda. Ja, hon är en sådan där scrapbooking-typ som älskar pyssel (god bless her).

Vi limmade dock inte direkt i kartongbakstycket, utan limmade istället på det skyddspapper som ligger innanför detta. Ett tips. Tänkte att om pappret slits så kan man behålla ramen och istället bara göra om själva pappret. Känns smidigt så.

Well... Nöjd och glad. Nu behöver jag bara finna ett par ruskigt bra markers som jag kan vara säker på går att ta bort utan spår.

P. S. Ja, pappret blev i slutändan lite småvågigt, men det är the way it is när lim torkar. D. S.
 

Attachments

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Ah, fler som gör Plankan 2.0 =)

Jag gillar den. Vi kör alltid med den. Målar med whiteboard-pennor hejvilt och använder dnd minisar som karaktärer och monster.

Själv så limmade jag den inte alls. Jag tejpade ihop baksidan av arken så att rutorna blev någorlunda raka och sen klippte jag och passade bara in i ramen. Inget lim alls.

44kg Berner Sennen ligger och flåsar här bredvid nu också (han brukar dock inte få agera marker när vi spelar=).
 
Top