Nekromanti Egengjort Rollformulär till WFRP

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Jag har inte Indesign eller liknande och kan absolut ingenting om det. Detta formuläret är gjort i OpenOffice Calc så det är inte jättesnyggt.
Om ni inte känner igen vissa grejer är det för att jag har gjort detta för min grupp och vi använder en del husregler. Det är egentligen därför jag gjorde det och för att de vi använder nu är på 4 sidor...
I alla fall så undrar jag bara vad ni tycker och så.
De "tabeller" som finns på sidorna är gjorda för att mätas med gem, precis som i Matiné.

Warhammer Fantasy Roleplay Rollformulär
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,720
Med tanke på att det är gjort i kalkylblad så tycker jag det är rätt snyggt. Får mig att tänka lite på rollformulär till Burning Wheel bland annat. Ser jäkligt användbart ut. :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
DeBracy said:
Med tanke på att det är gjort i kalkylblad så tycker jag det är rätt snyggt.
Medhåll! Ruskigt bra gjort för ett kalkylblad. Fan, det där kan iaf inte jag åstadkomma. =) Najs!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Weee! Gem! :gremsmile:

I övrigt tyckte jag formuläret såg schysst ut. Attributen är tydligt utmarkerade, kategorier av rollpersonen är satta på samma ställe och det är luftigt.

Visst, rader kanske inte är det snyggaste och logan är tafflig (både i färg och bildkvalitet) men det är också vad som är charmen med hemmasnickrade formulär. De ska kännas hemmasnickrade. :gremsmile:

/Han som möjligtvis skulle bytt ut logan mot WARHAMMER Fantasy Roleplaying Game skrivet i något tufft teckensnitt
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Med loggan tog jag det första som dök upp men ja den ska nog ändras.
Övrigt så tack alla! Helt plötsligt känns timmarna man lade ner på det definitivt värda det!
 
Top