Nekromanti Efterlyses: Kargt och rått Alien lir

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,405
Location
Maastricht
Det är faktiskt inte just reglerna som är problemet.

Problemet är all fakta jag skulle vilja ha (och Serenedawn bidrog en del) men det vore gött o ha allt sammlat i en snygg bok, som jag tidigare nämnt.

Men det tycks väl som om man får lov att printa en härlig pdf fil istället då :gremfrown:
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Colonial Marine Technical Manual är väldigt trevlig läsning för den Alien(eller framförallt Aliens)-frälste. Men som rollspelssupplement har det rätt begränsad användning om man inte specifikt tänker köra i just Alien-universumet med nära anknytning till USCM.

Men en fin bok med Alienuniversumet fint samlat finns nog helt enkelt inte. Men jag förstår viljan att vilja ha en. Själv skrev jag ut delar från serenadawn och satte in i en pärm tillsammans med reglerna jag valde att använda (http://www.foxtail.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=49). Funkade rätt bra i sinnet men det kan bero på att Colonial Marine Technical Manual alltid låg bredvid :gremsmile:

/Johan
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,716
En vänligt tips

Har varken sett eller hört talas om det där spelet innan du skrev om det nu. Och om det är släppt 91 så är det nog inte helt enkelt att få tag på dessvärre.
Nej, det borde ju inte vara det... men se på tusan om det inte ligger en annons på Sveroks forum med just det spelet: http://forum.sverok.se/viewtopic.php?t=20635
 

krämer

Veteran
Joined
7 Sep 2005
Messages
31
Håller med om att regelsystemet för Aliens Adventure Game kanske inte är det bästa i branschen men jag tycker ändå att spelet är en sund investering för vilken diggare av sci-fi som helst.

Som sourcebook till alien-universat är den riktigt bra. Jag tycker att världskapitlet som översiktligt tar upp hur vi gått från vår tid till den tid som gäller i Alien-filmerna är ett av de bästa av sin sort.

Leta upp och köp.

Krämer
 
Top