Nekromanti Efterlyser dystopisk tv-serie från 90-tal

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Okej, jag vill egentligen inte klogga igen forumet med sådant här men nu är det last resort då jag sökt mycket och länge överallt. Jag efterlyser en dystopisk tv-serie som gick på 90-talet, runt 1995 och på trean tror jag.

Den utspelade sig i en pseudonazistisk framtid eller pseudonazistisk alternativ tidslinje. Som jag minns det handlar serien om en ung man som börjar i motståndsrörelsen men sedan hjärntvättas in i den förtryckande organisationen. Denna organisation har symboler och färgval (svart,vit, röd) som påminner om hakkorset och pseudonazisterna är vad jag minns ockulta med till exempel graaler med blod i. En av få saker jag minns väl är att huvudpersonen hade vad jag som åttaåring tyckte var en ful frisyr (typ pottfrilla) som sedan rakas ned till en jarhead-frilla.

Någon som kan hjälpa mig?
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Det var inte Tripoderna?

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qLeqqG4sKik"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/qLeqqG4sKik" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

//erik. första på länge
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Lite mer substans får du komma med (jag gillar sådant här detektivarbete).

Brittisk? Amerikansk? Tysk?

Minns du produktionsbolag eller vad någon skådis eller karaktär hette? Någon annan unik identifierare - stadsnamn, organisationsnamn, händelse, etc?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har också mycket luddiga men ändå starka minnen av denna tv-serie. Jag har bara en enda pusselbit som kanske kan bidra: jag har av någon anledning fått för mig att den var antingen irländsk eller brittisk, och att folk talade brittisk engelska i den.

Jag tror inte den gick på 3:an, utan på nån kanal utan reklam, men jag är verkligen inte säker.

Åh! Vänta! En sak till; den måste gått tidigare än -95, för -95 hade jag bytt skola, och jag minns att den här tv-serien gick samtidigt som jag spelade shack på fritidsgården, så jag måste gått i trean då. Jag vet inte exakt hur gammal man är när man går i trean, men jag är född 83, så om jag gissar rätt så måste jag ha varit 10, vilket innebär att tv-serien gick -93.
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Top