Nekromanti Efter Robinson: Fantasy???

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: TV-program

Förresten: Finns det inte nån dålig liknande serie som heter Sheena? Den lär visst suga rätt rejält den med...
Jo, den suger mer. Fast det är nutid och är i en jungel (hon kan typ förvandla sig till nån djurliknande varelse, flera kansk tom) och hon är snyggare än Xena.

/Balderk
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: *erkänner*

Personligen tycker jag Xena är en serie med potential, men väldigt ojämn kvalitet. Vissa avsnitt är riktigt sunkiga med en massa kissåbajshumor, men andra är riktigt dramatiska och coola.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Det gör inte serien bättre. Populäritet är inte lika med kvalitet.

/Joel - lyckas undvika anspela på D&D populäritet/kvalitet... ATTANS!
 

Fodde

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
85
Location
Karlskrona
Re: TV-program

Xena ÄR all skit som finns, packat i Xena ÄR all skit som finns, packat i ett skitprogram... Skådespelarinsatserna är porrfilmsaktiga, likaså rekvisitan..ett skitprogram...

sant, men den där robin hood-serien som gick på fyran för några år sedan var värre, i alla avseenden. :gremlaugh:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,186
Location
Borås, Sverige
Re: TV-program

Xena är rätt ok bakfylle-TV. (till skillnad från andra saker jag haft oturen att vakna upp till efter att ha varit ute och festat)

Jo, det finns en serie som heter Sheena. Den är väl inte heller direkt bra, men även dålig fantasy/sf är bättre än ingen alls. =^_^=

/Ulfgeir
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: *erkänner*

Personligen tycker jag Xena är en serie med potential, men väldigt ojämn kvalitet. Vissa avsnitt är riktigt sunkiga med en massa kissåbajshumor, men andra är riktigt dramatiska och coola.
Tar man den för vad det är och inte ser den på för stort allvar så är den rätt kul. Speciellt de senare avsnitten när de tonat ner Xenas "superkrafter" lite och gjort handlingen lite mörkare är ett lyft.

Den är meningslös gladaction, och som sådan håller den (till skillnad från Matrix och Matrix 2...).
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Mjo... jag antar att man skratta åt eländet, fram tills man inser att de inte skojar...

/Joel - anser Xena vara televisionens svar på "Den unge Werthers lidanden" kvalitets- och underhållningsmässigt.
 

Danilow

Veteran
Joined
3 Oct 2001
Messages
37
Xena, Goethe och annat OT

anser Xena vara televisionens svar på "Den unge Werthers lidanden" kvalitets- och underhållningsmässigt.
Kom inte och dissa Unge Werthers lidanden nu! Han lyckades faktiskt få en bunt unga idio... förlåt, herrar att ta sina liv. Det måste ju vara kvalitet om något.

Personligen tycker jag inte om Xena, men jag tycker inte om någon serie som går på tv för närvarande. Tacka vet jag riktiga högbudgetfilmer á la Hollywoodglamour. Eller en schysst Teen-movie.

/d - som alltid blir tårögd av amerikanska high school-filmer
 
Top