Nekromanti Efter Robinson: Fantasy???

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Efter Expotiotion: Robinson tar slut så kommer det ersättas med... Fantasy? Läs Själva , det verkar lite... udda. Lag? Som tävlar? Öh?


Storuggla, jag är ute när gumman min är inne
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Ja, man måste onekligen säga att SVT är modiga med de nya programmen de ska sända. Dels det här (som IMHO verkar redigt skumt) och dels det nya dator(spel?)programmet.

Jag tycker förstås att det är en trevlig utveckling och jag hoppas att det går bra för programmen.

Ska se om jag kan få lite mer information om projekten från mamma, eftersom hon jobbar på svt.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Trevligt

Det låter ju rätt spännande faktiskt. Det känns som att det antingen kan bli helt fel eller helt rätt. Tur att det är SVT som ligger bakom, de har ju åtminstonde färre sktiprogram i bagaget än de andra dyngkanalerna. Även om jag inte längre tittar på Robinson så måste man ju erkänna att det är en proffsig produktion.

/vulf
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Mediastorm

Jag tittar i min kristallkula och ser följande:

Kvällstidningarna kommer att skriva upprörda artiklar om tv-program med rollspelsinslag med teman i stil med "Hjärntvätts-TV värre än mobbing-TV". Piff & Puff kommer att få spaltmetrar där de förklarar att även den här formen av rollspel är en del av den amerikanska krigsindustrins jättekomlott för att ta över våra barns medvetanden och att en person som fanns med på en bild såg ut lite grann som Göhrings svåger, vilket visar en tydlig nynazistisk koppling. Sedan visar det sig att programen blir populära och kvällstidningarna springer istället benen av sig för att få till menlösa intervjuer med deltagarnas mammor och kloka uttalanden från deltagarna i stil med "sedan jag förstorade brösten har jag kännt att folk tar mig mer på allvar."

Fast ännu mera troligt är att de hoppar direkt till intervjuandet och bröstförstoringarna, vilket för en gångs skull är bra! :gremshocked:

/tobias
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
udda

men hoppas det är bättre än robinson, som jag inte sett sedan första säsongen...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Se där ja...

Ehemmmm...
Tjaa, vad ska man säga.. Kan bli intressant elle rå bli det ett rejelät magplask & att man bara kommer att sitta garva åt det...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jaa...

...IMHO är allting bättre än att sända Robinson kl 20 på lördagar. Dels för att programmet inte varit bra sedan första säsongen och dels för att det trots allt är bästa sändningstid så nog är det vettigt att lägga något annat där som kanske kan få samma publicitet som Robinson fick i och med det kontroversiella sättet som deltagarna åkte ur på.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
ett farmen liknande program kanske för att locka tittare så att vi tvingas läsa kvällstidningar om de medverkande...
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Mediastorm

Det är nästan så att jag hoppas att du har rätt. Jag fruktar nämligen att mellanmjölkens makt kommer att lägga en blek hand över allting.
Alla som någon gång varit i kontakt med någonting rollspelsliknande kommer att generas av hafsig scenografi, pinsamma skådespelarförsök, deltagarnas förvirring, och programledarnas obegripliga blandning av arkaiska uttryck, falsk käckhet, och vitsar.
Folk som inte vet någonting alls om rollspel kommer inte heller att bli så mycket klokare.
Oskyldiga strategispelare, latexdoftande lajvare, och närsynta bordsrollspelare kommer att få kommentera det hela i sekundsnabba klipp i media
När vi senare i något sammanhang skall förklara för en oinvigd principerna bakom rollspel kommer vi att ha ännu en missuppfattning att vederlägga: "Nej, det är inte som Äventyr i tiden (eller vad nu programmet kommer att heta)..."

Å andra sidan, lågt ställda förväntningar har räddat mången upplevelse. Förvåna mig, SVT!
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det där. Det är ju givet att man kommer att titta på det första programmet (eller ett program iaf). Det är ju lite nyskapande också vilket är roligt... Och det är ju trevligt att rollspelen kan inspirera till teveprogramm (annat än skit som Xena m.m.). Men sedan om det blir bra eller inte får ju framtiden utvisa, troligen blir det int bra, men vem vet? :gremsmile:

/Balderk, läste ut A Song of Ice and Fire igår... eller iaf de befintliga böckerna :gremwink:
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Xena skit? Skönt att vi människor är olika. Själv tycker jag bokstavligen att det är den bästa TV-serie som någonsin gjorts.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Mediastorm

"sedan jag förstorade brösten har jag kännt att folk tar mig mer på allvar."

Finns det någon chans att du kan ha förstorat dina bröst till nästa Linköpingsträff om du kommer med i programmet? :gremwink:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vad är oddsen att det ens kommer att bli halvbra? Jag är mycket skeptiskt till SVT:s definition av och kunskap om rollspel. Skulle inte förvåna mig om det hela slutar som ett program där man beskriver sexvanorna genom tiderna(Okej, lite skulle det förvåna mig).
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Re: Mediastorm

Finns det någon chans att du kan ha förstorat dina bröst till nästa Linköpingsträff om du kommer med i programmet?
Jag kan redan nu lova att jag kommer att förstora brösten om jag kommer med i programmet! :gremcool:

/tobias
 

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
TV-program

Xena ÄR all skit som finns, packat i ett skitprogram...
Skådespelarinsatserna är porrfilmsaktiga, likaså rekvisitan...
När man tänker efter påminner Xena: The warrior princess lite om Dreamquest med Jenna Jameson...

Men den rekvisitan man hatar mest är plaststenarna... Usch!!!

Förresten: Finns det inte nån dålig liknande serie som heter Sheena? Den lär visst suga rätt rejält den med...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Vad är oddsen att det ens kommer att bli halvbra? Jag är mycket skeptiskt till SVT:s definition av och kunskap om rollspel. Skulle inte förvåna mig om det hela slutar som ett program där man beskriver sexvanorna genom tiderna(Okej, lite skulle det förvåna mig).
Min gissning:

Något i stil med fångarna på fortet, men deltagarna spökas ut i gammaldags kläder och ges namn som låter gammaldags och tuffa.

Förhoppningsvis får de tillräckligt stora tillhyggen för att klubba Gunde till köttfärs också.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Mediastorm

Jag kan redan nu lova att jag kommer att förstora brösten om jag kommer med i programmet!
OK allihopa, sätt igång att skcka ansökningar i hans namn! :gremgrin:

Ett löfte är ett löfte...
 
Top