Nekromanti Efter Katastrofen Rollspel?

Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Rollspel är en katastrof!

Ojojoj, nu kan jag inte hålla mig ifrån att anmärka på särskrivning, för denna gång blev det faktiskt lite dråpligt!
Ja, vad händer egentligen efter katastrofen rollspel?

//Purgie - språkväktare

Jag hoppas att ni alla kan se humorn i det!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Rollspel är en katastrof!

<I>Ja, vad händer egentligen efter katastrofen rollspel?</I>

Men det är väl välbekant? Det är ju då som alla har blivit psykotiska och förvandlats till ockulta kriminella sexistnazister. Som de experter på terroristoperationer vi är, ger vi oss sedan ut på stan och spränger och slaktar och skändar, och sen får vi ett ryck och begår sekteristiskt massjälvmord...

...och <B>sen</B> ser folkhemmet ut som i ett Efter Katastrofen-rollspel. (-:

--
Åke
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
"Vad har folk emot byrr egentligen?"</I>

Tja, har inte spelat ett-visst-rollspel-där-världen-är-övertagen-av-mystiska-övermäktiga-aliens så mycket och har ej heller läst igenom det, utan mina tycken kommer mest från min spelledare. Samt att jag tyckte det klingade fel i världen.

//Henrik, känd som Darkmoor
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
varför inte tvista runt katastrofen ?
exempel
Slutet kom inte med en explosion som alla färväntade sig utan med ett tyst kvidande av hunger när under en tid av tre år svek jorden oss människor misväxt och kyla svepte över jorden när miljön gav med sig orsakade en mängd katastrofer och en ny istid var på väg hela jordens medeltemperatur minskade med -20 grader fimbula vintern var här.
Sen kom sjukdommarna de var motstånds kraftiga mot medicin och spred sig i rasande fart.
Folk hamnade i panik började strida för de beboeliga områden och efter bara tjugo år hade mer än 60% av alla mäniskor dött i svält och sjukdommar ytterligare 20% dog av krigen och fanatiker som brände allt som hade med civilisationen att göra då försvann kylan och temperaturen vart som normal.
Nu fyrtio år efter så har kylan släppt vi vet nu att det var tekniken som är ond och vars avgaser gjorde att jorden svek oss och straffade oss endast genom att bränna allt som har med teknik maskiner och återgå till ett primitivare liv kan vi rädda vår värd...
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Wastelands? Inte var det väl det jag pratade om heller? =)

Förresten skulle det nog kunna vara skoj ifall spelledaren fick någon bra ide till det, precis som alla rollspel kan vara. Spelen blir vad man gör dem till som det sägs.

//Henrik, känd som Darkmoor
 
Top