Nekromanti Efter katastrofen (Inget onödigt spel)

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
It's on now!

Som av en tillfällighet råkade jag skriva ett spel i fjol som jag inte kommit ihåg att posta. I mitt spel kan man också spela gnom.

Jag orkar inte göra någon pdf och det går bara att bifoga två filer i samma inlägg, så jag postar omslagsbilden här och de två andra sidorna i nästa inlägg. Om någon vill ha spelet på papper får ni helt enkelt skriva av det. Så gjorde vi när jag var barn.
 

Attachments

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: It's on now!

Underbart! Det är nästan så att vi borde spela det i stället för Terone i morgon. :gremgrin: Men, hur vinner man?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Re: It's on now!

Vinner å vinner... jag tycker att det verkar som ett roligt samberättarspel, där man på olika sätt ska gestalta det reglerna säger att man ska gestalta. Det blir som ett pseudomanus, vilket för den narrativistiska tanken ännu närmare improvisationsteater (som ju också ofta "handlar om" centrala val och så). Oerhört nyskapande spel!
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Pilzeman said:
Känner mig tvungen att göra den här kommentaren innan jag läser rollspelet, bara så att ni genuint kan skratta pt mig om jag missuppfattat alltihopa: Varför känns den här tråden som en omgång Mornington Crescent?
Precis vad jag tänkte! :gremlaugh:
 

Grasshopper

Veteran
Joined
2 Dec 2003
Messages
34
Avidyasattva said:
Kan man inte spela näbbdjur är det verkligen ett bögspel. Jag kräver en näbbdjursmodul lanserad med omedelbar omnejd.
Jag ska skriva ett mer ingående svar än gårdagens:

Efter katastrofen är verkligen inget bögspel! Näbbdjur togs bort endast för att det inte gick att få in dem i rasschemat.

Automater avundas apor, eftersom de har fri vilja och kan välja mellan gott och ont.

Apor ser ner på de godhjärtade men intetsägande Mirorna.

Miror ogillar gnomernas krassa materialism.

Gnomer rasar på gnollyankis destruktiva kaotiska drifter som förstör ordningen.

Gnollyankis föraktar de viljelösa automaterna.

Anledningen till att rasschemat inte finns med i texten är för att vi har valt att bara antyda vissa av spelets undermeningar. Dock kan man tänka sig att Näbbdjuren utgör ett sorts kollektivt Id som lever i spiralen. (Miror kommer naturligtvis från London, gnomer från Budapest, Gnollyanki från ödemarken, etc etc)
 

Attachments

Grasshopper

Veteran
Joined
2 Dec 2003
Messages
34
Bobby Magikern said:
Varför ser verktygsmössan ut som en röv?
Det gör den inte!

Vänligen undvik att använda dessa ord i min thread. Om vi måste tala om sådant, använd termer som stuss, gump eller stjärt.
 

Grasshopper

Veteran
Joined
2 Dec 2003
Messages
34
Re: Efter katastrofen (Inget bögspel)

Andy said:
Jag tycker att spelet och hela den här tråden är skit. Rasistiskt och mycket värdelöst!

Det är min personliga åsikt.
Du ser bara den ytliga nivån: Judegnomerna är satir, kritik på rollspelens essentialistiska rastänk som i förlägningen leder till fördomar => nazism etc etc
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vilket klockrent spel! Tre åsikter:

1) Schysst grepp med en mobil bas för rollpersonerna.
2) Reglerna verkar vara rippade från Onomatopoetica.
3) Är inte en apa med plommonstop helt broken? Han får ju 10 markörer för att kuka ut och göra något ondskefullt.

Tre frågor om vägen till awesomeland:

1) Hur ska man gå till för att på ett bra sätt pressa man spelarens val av hatt?
2) Jag hittar inga andra referenser till "stances", vad innebär dessa egentligen?
3) Är det någon speciell sorts pantoffel som ska ätas?

Dock distraheras jag lite av att trådförfattaren så obstinant förtränger sin latenta homosexualitet. Hallå, det är 2008!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Efter katastrofen (Inget bögspel)

Hoppades att det var nåt sånt, men det var inte direkt tydligt att det var satir. Mest klantigt.
 
Top