Nekromanti Efter alla dessa år...

Olsjoh

Veteran
Joined
2 Dec 2013
Messages
5
... ses vi åter!

Jag heter Johan, och jag vill minnas att jag reggade mig på wrnu någon gång i 12-årsåldern runt 2004, och forumet präglade mig en hel del under denna tid.
På den tiden vill jag minnas att forumet sjöd av aktivitet och kreativitet, och en allmänt trevlig stämning rådde,
i vilken man verkligen kände sig hemma. (Det kan också vara att barndomsminnen ofta komms ihåg som extra rosaskimrande)
Jag gled lite ifrån hobbyn under gymnasiet och folkistiden, men tog upp den igen för något år sedan, och nu känns det helt naturligt att återvända till den plats där allting började.
Det känns extra kul att få vara med i nystarten av forumet, och jag hoppas att forumet kan återfå sin forna glans.

Själv är jag uppvuxen i Värmland, men bor numera i Götet, där jag till vardags går på musikhögskolan och studerar operasång.
När jag inte sysslar med det så brukar jag läsa språk eller historia, med en särskild förkärlek för månlandningar och polarexpeditioner.

Jag spelar själv inte så mycket längre, men gillar att läsa rollspelsböcker, och då särskilt svenska högkvalitativa sådana, såsom DoD: Trudvang, Mutant: UA och Coriolis.
Jag insåg emellertid under mitt långa uppehåll att tärningsrullande inte är någonting för mig (annat än möjligtvis vid karaktärsskapande), och funderar på att gå över till den mörka sidan. (Friform)

Jag ser fram emot många år av långa diskussioner med er alla!

/J
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,721
Välkommen tillbaka! Coolt med opera.

Om du har tänkt vara nåt på GothCon så har jag ett friformigt favoritspel (Archipelago) att visa i Indierummet. :)
 

Olsjoh

Veteran
Joined
2 Dec 2013
Messages
5
Tackar! Jag har inte bestämt mig gällande Gothcon eftersom jag har ett välbehövligt påsklov just den veckan och kanske ska träffa släkt och vänner i klarälvsdeltat, men jag har anmält mig till puben iallafall, så vi får se.
Bör man föranmäla sig och så om man mest har tänkt att hänga i Indierummet, eller kan man komma dit samma dag och pröjsa?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,721
Det går bra att bara dyka upp och betala in sig. Fredag morgon/förmiddag är det nog köer, men sen brukar det vara ganska fritt fram. Vet inte om de har nån bra deal på att bara vara med en dag eller så, hittar inget om det på hemsidan vid en snabbtitt.

Det sagt: om helledighet känns rätt så passa på! Vi är många som är lediga och i vilolägen mycket mindre än vi borde vara. :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
Välkommen tillbaka! Nog råder det en god kreativ stämning här fortfarande så du ska nog inte behöva oroa dig för att dina glasögon är alltför rosaskimmrande. ;)
 
Top