WRNU Editera gamla inlägg?

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Det verkar som att funktionen att editera gamla inlägg har fallit bort för mig? Är det så för er andra med, och är det kanske något som kommer att åtgärdas?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Ah ok, tack. Det hade ju varit bra att kunna EDITERA även äldre inlägg :)
Håller med! Men tänker att det också varit konstigt numera när forumet också inkluderar uråldriga inlägg, om någon går tillbaka och petar i sånt som skrevs för 20 år sedan. Så det behövs nog en "redigeras bäst före" i alla fall.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Håller med! Men tänker att det också varit konstigt numera när forumet också inkluderar uråldriga inlägg, om någon går tillbaka och petar i sånt som skrevs för 20 år sedan. Så det behövs nog en "redigeras bäst före" i alla fall.
Det håller jag med om. För mig hade jag velat lägga upp en uppdaterad version av mitt äventyr i tävlingen om ettbladsscenarion och det hade ju varit lättare att uppdatera mitt redan skrivna inlägg med den aktuella versionen av äventyret än att posta ett helt nytt inlägg. Men håller helt med om att det inte finns så stor nytta i att ändra i inlägg som är flera år gamla.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Vi hade den rättigheten förr. Sen började folk radera alla sina inlägg från trådar efter att de deltagit väldigt aktivt i diskussionerna, vilket gjorde allt lite rörigt.

Så nu har vi inte den rättigheten längre. En kort tidsfrist för att rätta till skrivfel, sen är det hugget i sten.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Varför är det ett problem att inlägg raderas?
Tja... om de raderade inläggen nu innebär att överiga inlägg i tråden blir helt utan sammanhang så har nu personen som raderade sina inlägg potentiellt invaliderat ganska många andra personers nedlagda tid och engagemang.

Det är _ett_ problem. Om det är ett tillräckligt stort problem, eller om det finns andra problem som tillsammans är tillräckliga för att väga upp fördelarna som finns låter jag dock vara osagt.

Om man har skrivit något som man kanske inte står för längre finns ju alltid möjligheten att kontakta en forumadmin och diskutera saken.

Men jag hade ju själv i och för sig gärna sett en editeringsfunktion i still med den på facebook, där man kan editera ett inlägg som man vill, bara att det syns att det är editerat och man kan gå tillbaka och kolla vad det stod från början. Då kan man göra en tydlig markering om man inte vill stå för något man sagt, men man kan fortfarande följa diskussioner bakåt i tiden. Vet dock inte om det är något forummjukvaran skulle tillåta.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Tja... om de raderade inläggen nu innebär att överiga inlägg i tråden blir helt utan sammanhang så har nu personen som raderade sina inlägg potentiellt invaliderat ganska många andra personers nedlagda tid och engagemang.
Tja, de relevanta bitarna citerar en hel del folk, så man förlorar ändå inte innehåll.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Tja, de relevanta bitarna citerar en hel del folk, så man förlorar ändå inte innehåll.
Om man svarar direkt till en specifik person ja, men ibland skriver man ju ett allmänt inlägg som dock baseras på vad som skrivits i tidigare inlägg.
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Hm jag missade detta och har nu korkat nog editerad mitt första inlägg här:
och nu kan jag inte göra det igen, det känns snopet. Så, nu tror man framöver att det kanske bara är en omröstning :/ . Någon mod som vill hjäpa till?
 

sospodd

Radioteater fast med jättedåligt manus
Joined
29 Apr 2022
Messages
13
Location
Malmö
Det här hade varit supernajs i Recensioner och nyheter för oss som har poddar och vill hålla originalinlägget uppdaterat när nya avsnitt släpps!
 
Top