Nekromanti Edit: Soloäventyr från ÄS m.fl.

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Vimes;n127325 said:
Men driver du med mig vb5?

Seriöst, finns det någon man kan söka upp och skälla ut? Hur kan en forumplattform vara så här jävla usel?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Snow;n127312 said:
Ohh.. ondskans borg. Jag är rätt säker på att den är omöjlig (åtminstone tyckte jag det för 25 år sedan). Men rolig är den.

Lycka till! (du behöver det)
Aj då, nu blir jag både peppad och rädd för att spela den! =)
Nåväl, med tanke på titeln och så lär jag kolla den lite innan jag spelar med grabben. Troligtvis kommer Spion i Isengård att prioriteras före denna.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Dante;n127265 said:
Nä, det var mer att jag precis har gjort en bok som innehåller ett kapitel som listar samtliga soloäventyr som gavs ut av Äventyrsspel. Så jag råkade helt enkelt ha koll.
Aha! Så pass, vilken bok kaaan det vara? :wink::wink::wink:
 

Sir Alex

Veteran
Joined
7 Feb 2015
Messages
39
solvebring;n127261 said:
Okej, tackar för info! =)

Nå, jag lyckades nyligen vinna Ondskans borg ( ... men förlorade till mitt förtret auktionen om Tjuvarnas stad). I alla fall så är baksidetexten till OB lite knapp, då den mer eller mindre upptas av den obligatoriska draveltexten om att man endast behöver beväpna sig med penna och tärningar för att ge sig i kast med äventyret. Någon som spelat det som skulle kunna säga lite mer om dess kvaliteter och så?
Ondskans borg är ok och det är ett äventyr i sig att bara korsa borggården och komma in i borgen till att börja med. Just det! Man är magikerlärling och har olika besvärjelser man kan kasta (du är stjärnelev hos den store trollkarlen i Yore). Du ska in i borgen och lönnmörda Balthus Dire. Ska bara nämna att i mitt tycke är Fasans Labyrint helt överlägsen de andra böckerna i Fighting Fantasy-serien på svenska. Och rent allmänt är Ensamma Vargen i en klass för sig.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Blev väldigt besviken av de där Dungeons&Dragons soloböckerna kommer jag ihåg. Dels att man läst i röda baslådan att man kunde spela soloäventyr med sin vanliga D&D-gubbe med de officiella reglerna. Men de som översattes till svenska hade antingen sitt eget system, eller som redan omnämts inget alls. Och dels så verkade de soloäventyr jag testade vara väldigt generiska med väldigt lite referenser till något specifikt D&Digt utöver' Det kommer en ugglebjörn ur skogen : AUTODÖD, börja om.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Sir Alex;n127597 said:
Ondskans borg är ok och det är ett äventyr i sig att bara korsa borggården och komma in i borgen till att börja med. Just det! Man är magikerlärling och har olika besvärjelser man kan kasta (du är stjärnelev hos den store trollkarlen i Yore). Du ska in i borgen och lönnmörda Balthus Dire. Ska bara nämna att i mitt tycke är Fasans Labyrint helt överlägsen de andra böckerna i Fighting Fantasy-serien på svenska. Och rent allmänt är Ensamma Vargen i en klass för sig.
Åh, man tackar, man tackar, för en stor slev spännande och matnyttig info! Nu blir jag ju riktigt pepp! =)
 
Top