Nekromanti e det bara jag eller?

Aceod

Veteran
Joined
7 Dec 2002
Messages
48
Location
Uppsala
Numera spelar vi inte så ofta... kanske en gång per månad. Under den mest aktiva perioden spelade vi oftast flera gånger per vecka under kanske ett halvår.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Förut så hade vi hyfsat regelbundna möten. Typ en eller två gånger i månaden (fast ibland med tätare mellanrum) Men nu har jag inte spelat med min egen spelgrupp på säkert en tre, fyra år... Det bara blev så när man började gymnasiet och började att koncentera sig på andra saker (Vi började med s.k. "sociala aktiviteter" som fester och liknande. Nåja... mina kompisar gjorde det ialla fall) Sedan så hade (eller snarare har) min grupp svårt att hålla sig seriösa, dom började larva sig hela tiden. Så de senaste åren har jag bara spelat rollspel på Gothcon och ingen annanstans.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Så ofta vi kan...

Så ofta vi kan, vilket är alltför sällan.

Folk har tyvärr det där lite störande som kallas för "liv utanför rollspelandet" :gremwink:
Flickvänner, sittningar, gasquer, fester, helger, tentor, PM som ska in osv osv. Detta gör att det är svårt att spika en och samma dag som passar 5 personer samtidigt. Dessutom så ska stackars SL (läs Naug) skriva ihop ett bra äventyr som är bättre än alla andra hittils. Det är svårt för Naug, ty han behöver sin dagliga dos av meningslöst data-spelande, pluggande, och forumhängande. Efter dom aktiviteterna så är det svårt att hitta jämnt hitta tid och ork (det tär på krafterna att spela dataspel) att skriva ihop kvalitativa äventyr.

Alla dessa svårigheter gör att vi nog tyvärr inte spelar oftare än 1 gång var tredje vecka (i snitt). Det hela är lite missvisande. För ofta så tar vi 1-3 veckor som vi kör ett äventyr på i god takt. Sen så är det en dötid på 1 månad eller mer tills nästa äventyr kommer igång. osv.

Så vi spelar så ofta vi kan, vilket är alltför sällan.

/Naug
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
En gång i veckan, söndagar. Dom tidigaste kommer vid tolv, spelandet drar i gång vid två som tidigast, och vi spelar till ungefär 6-7
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,906
Location
Barcelona
Näddu, jag spelar fyra gånger i veckan (om man räknar in virtuella spelmöten). Så nog håller jag mig igång, alltid.
 

Nelwyn

Veteran
Joined
1 Apr 2002
Messages
27
Location
Värnamo, Småland
Det brukar vara lite olika men oftast brukar det väll gå 1-3 månader mellan varje spelmöte vilket mestadels beror på att hälften av gruppen bor 10-25 mil ifrån resten av oss.
I gengäld lirar vi hela helger istället typ fre.17.00 - sön.07.00 med raster enbart för mat och sömn (mestadels mat =))


//Nelwyn
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ojdå? Det lät inte bra! Rollspel 3-4 (eller hur långt Gothcon nu är, en vecka kanske?) dagar på ett år, jävligt lite...

Trivs du med att ha det så eller lider du av det?

/Herr Balderk, skulle nog inte klara av att få spela rollspel så lite...
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
"Ojdå? Det lät inte bra! Rollspel 3-4 (eller hur långt Gothcon nu är, en vecka kanske?) dagar på ett år, jävligt lite..."

Gothcon är tre dagar, Fre-Sön. Fast då blir det ju ganska så intensivt med rollspel. Fast det kommande Gothcon kommer det troligtvis inte bli så jättemycket spelande som en spelare, utan som SL eftersom jag ska arrangera ett äventyr då.

"Trivs du med att ha det så eller lider du av det?"

Nja... jag skulle inte tacka nej till mera rollspel i mitt liv. Men så fall måste jag hitta en ny spelgrupp, min gamla grupp fungerar nämligen inte riktigt längre. Jag lider inte aktivt av det, jag har ganska mycket annat för mig ändå men ibland så känns det jobbigt. Det var för en eller två år sen.

Det finns en del rollspel jag skulle vilja prova på t.ex. CoC och Västmark (har bara läst igenom reglerna till det, men aldrig spelat det) Båda spelen har jag men, jag har aldrig fått chansen att prova dom :gremfrown:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag hade inte tänkt svara på det här då det är ganska svårt men nu har jag tråkigt så vad fan!

jag spelar med två grupper för tillfället. Med den ena gruppen spelar jag mellan 1-3 gånger i veckan, men det är inte den grupp jag gillar mest att spela med. Min hemgrupp spelar tyvärr väldigt oregelbundet och sällan, främst pga av spelare som bor en bot bort och festar på helgerna samt att en spelare (min bror) hellre spelar med den andra gruppen (alltså den jag också är med i då och då). För ett par månader sedan så spelade vi ett flertal gånger, men vissa månader spelar vi inte alls och de flest spelar vi bara en till två gånger. Vi spelar ju inga långa sessioner heller, det är faktiskt nästan så att man har ångest för att vi aldrig lyckas spela. De gånger vi lyckas blir det också mycket trams och skit, riktigt jobbigt.

Bättre var det för ett halvår sedan alltså före sommaren, då spelade vi minst två gånger i veckan.
Ibland tom mer!!!

/Herr Balderk, har tangentbordsfingrar :gremsmile:
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Jaha...

Exakt som vi! Men vi har tyvärr missat några gånger nu. Ibland händer det att vi kör lördagar istället för söndagar.

Mvh Victor Palm...

...Som absolut inte kommer på något att skriva här!
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Jaha...

Hehe, ni bor inte i Östersund va?
Då vi spelar på Den Dansande Draken, vilken är en jäkligt stor förening vet man aldrig vilka som ska vara med, eller exakt när man börjar...
Idag fick jag och SL avbryta ett enkeläventyr med bara mej när resten kom.
 
Top