Nekromanti Dyrt blir det 190 € / avfyring!

Deminus

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
95
Location
Umeå
På sidan 53 i NO står det att H&K PSG-22 måste använda en speciell ammunition som kostar 598 € för 10 skott det blir 2541 € för ett magasin om man lägger till kostnaden för det tomma magasinet det är ganska så mycket faktiskt 11 ggr vad själva vapnet kostar (vapnet var ganska så billigt)är det meningen eller har tryck Nisse varit framme ?

Föresten hur är det med magasin till hylslösa vapen kasseras dom efter användningen eller går dom att lämna in för på fyllning?
 

Deminus

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
95
Location
Umeå
Det finns faktiskt ingen dyrare ammunition i NO det finns en som kommer nära och det är 6,2 mm SLQCE tenton som också nog måste sägas är mycket special tillverkat, enligt NO så är det bara 50 tal vapen med den ammunition på marknaden och tenton ammunition i sig är nog ganska så ovanlig
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
*hrmf* Vilken lönnmördare skulle behöva 40 skott för att ta ut ett mål? En avfyrning - målet väck.

Personligen tror jag sällan att PSG-22 ens är fulladdade - men möjligheten finns om man nu vill det.

Alltså - det är inget tryckfel.

Hylslösa kassetter kan laddas om. Det är bara att fylla på patroner.
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
Fråga till Marco [OT]

Varför finns det ingen bild på nån Steady-gun i NO (vad jag kan hitta)... skulle vara rätt intresant att se hur själva modellen ser ut (finns visserligen text beskrivning)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Re: Steady-gun på film.

För att få en vink om hur en steady-gun ser ut rekommenderar jag dig att ta en titt på de vapen som Drake och Vasquez använder i filmen Aliens: Återkomsten.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Sentry-gun på samma film (Dir. Cut).

Och i Director's Cut-versionen av den filmen finns det ju Sentry Guns också... dom är ganska läckra faktiskt...

/Seinet Wintermute - Hoppas farsan skaffar sig en ny dator snart så man får den gamla. Då blir det också 4 datorer på tre personer... /images/icons/smile.gif

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Tråkigt.

Guuud var tråkiga ni är! Hur kul är det att vara lönnmördare om man bara får avfyra ett enda skott?
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Tråkigt.

Hur kul är det att vara lönnmördare om man bara får avfyra
ett enda skott?


En lönnmördare - Snipervariant - brukar ha ett (1) mål att
skjuta på. Då denne är specialtränad att träffa på just ett
mål i tryckta situationer. Håller lönnmördaren i fråga på att
missa halva tiden eller skjuter onödigt mycket är risken för
att dennes position röjs för stor = En onödig risk. Hit´n´run
helt enkelt.

/Alexander Gyhlesten
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Re: Tråkigt.

Men du måste hålla med om att det är rätt så charmigt att stå gömd bakom ett draperi med en ljuddämpad 45:a, sätta ett skott i nacken på knarkbaronen Carlos Goozman (dom heter så /images/icons/wink.gif), rätta till flugan och gå tilbaka till festen på nedervåningen.

...eller också är det bara jag......
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Tråkigt.

Nah. Alla HK-filmer har förmodligen raderat allt som liknar en "praktisk avrättning" från min hjärna, men jag skulle nog ändå föredra att hoppa in genom hans fönster på 300:e våningen, peppra han full med bly, och sedan försvinna ut i natten igen. Eller bara rigga penthousevåningen med 500kg trotyl och blåsa skiten i småbitar.
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Re: Tråkigt.

Jag brukade också vara onödigt våldsam. Dessvärre är min SL lika långsint som en skattmas, så alla oförätter kommer förr eller senare ikapp en. Det tycker jag är helt ok. Det verkar logiskt att en person som hoppar in genom ett fönster (på 300:e våningen?) och röjer ned 50 pers med en gathling kommer att bli eftersökt av polisen. Å andra sidan så är ju mycket av själva grejjen med rollspel att man faktiskt KAN bete sig hur som helst.
En annan sak är ju det tråden handlade om från början, dv.s. kostnaden. Men om inte pengarna spelar någon roll så kan man ju altid hyra ett bombplan (finns i prislistan).
 
Top