Nekromanti Dvärgvakt

jjacobsson

Veteran
Joined
5 Nov 2012
Messages
72
Var ett tag sen jag gjorde fantasy nu. Men gött att rita lite med färg igen. Hoppas ni gillar den!
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Grymt! Den är suverän! Det märks att du verkligen ligger i och går in hårt för det här. Minns när du började peta fram dina alster. Stor skillnad mot idag (även om det var riktigt bra redan då), verkligen imponerande! :gremdrink:
 

jjacobsson

Veteran
Joined
5 Nov 2012
Messages
72
Tack!
Ja det har hänt lite sedan 2002 eller när det kan ha varit man la upp de första grejerna på riotminds :gremsmile:
Det är väl det som är tjusningen att man kommer forsätta utvecklas hela livet.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Oooh, sweet!

Jag får både Trudvang- och Erol Otus-vibbar av den där.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
J.Jacobsson said:
Tack, gött att ni gillar den :gremsmile:
Hur kan man inte låta bli att ogilla den?

Berätta gärna hur du jobbar: teknik, medium, redskap, etc. Jag tycker alltid det är roligt att få veta sånt.
 

jjacobsson

Veteran
Joined
5 Nov 2012
Messages
72
Den är gjord helt i photoshop med olika penslar. Först en skiss på dvärgen likt blyerts fast i PS. Sen färglägger jag dvärgen lite snabbt och går sedan över till bakgrunden. Till denna hade jag mestadels bara ett lager för bakgrund och förgrund. Men det kan vara flera beroende på typ av bild. Sedan förbättrar man bara allt eftersom, zoomar in för att gå in på detaljnivå. Spegelvänder bilden emellanåt för att lättare hitta skevheter i bilden. Men annars är det bara att köra på tills man inte orkar eller är nöjd :gremsmile:
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
J.Jacobsson said:
Den är gjord helt i photoshop med olika penslar. Först en skiss på dvärgen likt blyerts fast i PS. Sen färglägger jag dvärgen lite snabbt och går sedan över till bakgrunden. Till denna hade jag mestadels bara ett lager för bakgrund och förgrund. Men det kan vara flera beroende på typ av bild. Sedan förbättrar man bara allt eftersom, zoomar in för att gå in på detaljnivå. Spegelvänder bilden emellanåt för att lättare hitta skevheter i bilden. Men annars är det bara att köra på tills man inte orkar eller är nöjd :gremsmile:
Finfint!
Jag jobbar likadant oftast själv :gremsmile:
Den är verkligen fin, den har verkligen Paul Bonner/Tapia-känsla på G, if I may say so.
 

jjacobsson

Veteran
Joined
5 Nov 2012
Messages
72
You may. Vet att det inte är i deras klass, men en dag SKA jag vara där! :gremsmile:
Bara fortsätta så länge lusten och inspirationen finns.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Per Folmer said:
Åh fasen, ja kör hårt!
Skitskoj att se dina bilder.

J.Jacobsson said:
You may. Vet att det inte är i deras klass, men en dag SKA jag vara där! :gremsmile:
Bara fortsätta så länge lusten och inspirationen finns.
Jag vet inte om folk kollat in Jacobssons profil, men hur som helst finns det mer trevligheter på hans hemsida. :gremsmile:

/solvebring som tillåter sig att göra lite reklam åt JJ som helt klart borde se till att styra upp sin signatur med länkar. :gremwink:
 
Top