Nekromanti Dvärgkvinnor

Attisen

Veteran
Joined
8 Nov 2001
Messages
51
Location
Lindome
Det här har säkert redan diskuterats tidigare men var är dvärgkvinnorna i DoD 6? Behandlas de som orchhonor i DoD 1-4 eller?
Finns det någon bra vision över hur de är?
 

Angmar

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
88
Location
Stockholm
Den här tråden var uppe för cirka en vecka sedan. Men jag kan skriva vad jag hört och läst om dvärgakvinnor i Tolkiens värld. Det kan ju ändå vara lite. Dvärgakvinnor utgör bara 1/3 av dvärgarna. De är inte särskilt olika männen, de kan till och med ha skägg! I Trudvang har det inte nämnts så mycket än.
Vem vet, det kanske kommer?...
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
I någon Discworld bok tror jag mig ha läst något dylikt...

"Dvärgar har stora skägg och mycket kläder som täcker större delen av kroppen, de jagar råttor och kön är mer eller mindre valfrit."

Dvärgkvinnor beskrivs inte i DoD 1-4 heller vad jag vet, förutom att de kan ha skägg i expert nånstans... (spelar 91'an/Dod 4)

Vi kör med att de inte har skägg och är lika vanliga som dvärgmän, dock är de oftast hemmafruar/Värdshusvärdar eller hantverkare. Mer sällan krigare eller gruvarbetare.
 
Joined
2 Mar 2001
Messages
122
Location
Sverige, Stockholm
Ett till citat:

"En dvärgs uppasning och försök till inledande av ett förhållande går egentligen ut på att lista ut vilket kön partnern har"

Bara älskar Discworld.../images/icons/smile.gif
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Det finns ju vanliga Kvinnor med skäggväkst isåfall så är det väll inte konstigt om dvärgkvinnor ochså kanske har lite skäg?
 

Eothmir

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
1
Såhär tror jag:

I dvärgsamhällen är det många fler män än kvinnor, 2/3 män låter realistiskt. Att det skulle vara fler män skulle bero på att de är de som behövs. De är krigiska, ägnar sig en hel del åt gruvdriv och smide. Det enda kvinnorna skulle behöva bidra med är mat och barnafödande. Dvärgar är hedersmän, fördomsfulla och gentlemen i det avseende att de inte tycker att kvinnor ska ha tunga sysslor.

Att kvinnorna skulle ha skägg är ju befängt, ologiskt och löjeväckande! Icke säger jag och sätter därmed punkt för mitt inlägg.
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Varför vill ni ha fler män?

Om de nu männen ska vara så krigiska borde väl kvinnorna vara fler än männen, många änkor blir det.

Och om det ska hålla så måste kvinnorna få tvillingar eller flerbarnfödelser mest hela tiden....
Alternativt lika lång graviditets tid som orcher....

/FantasyFeminist Javisst.... (Nej, men seriöst, det håller inte med 2/3 män.)
 
Top