Nekromanti Dvärgar

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Mäktigast på vad? Om mäktig betyder att man kan prata med en tirak och lyckas undvika bråk så ligger Zolod och framför allt Drezin bra till.

Ghor är iofs den största klanen. Det är nog det svaret du är ute efter.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Undvik multipostning tack.

Multipostning skapar extra trådar och trycker ner gamla trådar. Den vanliga inställningen är att varje sida endast visar 10 trådar, oavsett hur stora dom är. Detta innebär att så fort det kommer nya trådar så kommer gamla trådar tryckas ner och till slut bort från Eonforumets förstasida.

Därfår så vill vi att om man har flera frågor att ställa, så ställer man dessa i 1 tråd. Inte i flera.

Allt det bästa
/Naug, modererar
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Fördelar med multipostning

Multipostning skapar extra trådar och trycker ner gamla trådar. Den vanliga inställningen är att varje sida endast visar 10 trådar, oavsett hur stora dom är. Detta innebär att så fort det kommer nya trådar så kommer gamla trådar tryckas ner och till slut bort från Eonforumets förstasida.
Därfår så vill vi att om man har flera frågor att ställa, så ställer man dessa i 1 tråd. Inte i flera
Risken finns att bara en av frågorna tas upp. Skriv flera frågor i ett inlägg om de är sammankopplade, annars är det IMHO bättre att skriva flera inlägg. Nu har de ju lite olika karaktär, alltså är det bra med två inlägg.

Jag visar själv 25 inlägg per sida. Har inte uppkopplingen råd med det så kan man ha minimerad visning.

/Naug, modererar
avatarex, säger emot
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Stämmer

Dom är den klanen som det finns mest av, och dom har störst inflytande i "dvärgrådet".
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Nackdelar med multipostning

Nu var Naug väldigt allmän i sin förklaring men i det här fallet var den synnerligen träffande då Johan/Torak i stort sett hela tiden har 4-5 olika trådar av de 20 främsta inläggen, de allra flesta av dessa små korta frågor. Då kan man faktiskt hejda sig lite.

Mvh / Phelan
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Jag konsulterade den stora Spelledaren

Efter ditt inlägg så blev jag faktiskt lite osäker, så jag tog upp frågan på moderatorforumet.
Gardener tyckte så här...

Jag tror inte vi har någon direkt policy för det, men jag är böjd att hålla med dig. Visserligen har avatarex även han en poäng, men det faktum att samma person tar upp så stor plats i listan med flera små frågor tycker jag väger över.
...och jag är böjd att hålla med honom. Jag tycker personligen att om man har ett par småfrågor så kan man gott ställa dom i samma inlägg för försöka minska den trots allt väldigt stora massningen av inlägg som sker på Eonforumet dagligen.

/Naug, har en åsikt
 

nicole

Warrior
Joined
19 Nov 2002
Messages
218
Location
Göteborg
har åsikter

*tycker Naug gjorde rätt som gruffade till*

Fast det är irriterande när man ställer flera frågor/diskussionsöppningar, men bara en nyttjas...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Ingen multipostning, tack.

Vad är det ett av de största problemen med det här forumet? Jo, för många inlägg. Alltså är allt som kan minska inläggsmängden en smula önskvärt. Alltså ser vi helst att folk undviker multipostning här.

- Ymir, säger sitt.
 

Krike

Veteran
Joined
30 Apr 2003
Messages
28
Location
Göteborg, KBA
Re: Dvärg som RP

Ghor är ju flest och har menst inflytande i "dvärgarådet" sas men det svar jag tror söks är att ghor är dom starkaste(läs atribut...) och om jag inte mins fel så är dom dom bästa smederna.. och dom har också längst skäg=) sen har ve zolod dom är dom bästa handels mänen och har mest kontakt mäd människor.. och dom har också större chans att axeptera Tex. alver och tiraker....


sen när vi ändå har öppet en tråd om dvärgar undraar jag om det står i någon bok om Samar?


Måste läsa böker
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Dvärg som RP

sen när vi ändå har öppet en tråd om dvärgar undraar jag om det står i någon bok om Samar?
Ja. I Dvärgar. Och jag antar att det nämns något i Tiraker med.

/Joel
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Re: Dvärg som RP

och om jag inte mins fel så är dom dom bästa smederna..

Nej, Roghandvärgarna är de bästa smederna och Ghor de bästa stenhuggarna. Ghor är dock den mäktigaste klanen i fråga om både antal och TÅL (och DV).
 

Krike

Veteran
Joined
30 Apr 2003
Messages
28
Location
Göteborg, KBA
Re: Dvärg som RP

Jag vet att det står litte i dvärgar, men jag vet inte att det står om dom i tiraker? sen menar jag om det står mer fackta om dom tex. L&H eller så...
 

Krike

Veteran
Joined
30 Apr 2003
Messages
28
Location
Göteborg, KBA
Re: Dvärg som RP

det är möjligt att dom är bäst...jag mindes väll fel bara... men det är ju också så att alla dvärgar från börja komm fråm klan ghor...
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Dvärg som RP

Jo då, de nämns i Tiraker. Låt oss säga att Tirakerna och dvärgarna har olika synvinklar på vad som egentligen hände när Samar föll.
 
Top