Nekromanti Dvärgar och kultur

Khûrz

Veteran
Joined
10 Jul 2003
Messages
19
Location
Inte hemma IAF
Jag är rätt ny här så det kanske är en dum fråga men... Jag höll på att skriva ett äventyr som utgörs till viss del av en fest innehållande dvärgar. Jag undrar om dvärgar ägnar sig mycket åt dans? Det finns trots allt en färdighet för det (kanske inte den mest använda) och jag har inte hittat någon information om det i Dvärgmodulen. Alltså, dansar dvärgar och i så fall vid vilka tillfällen och hur? (Det skulle kunna se rätt kul ut med deras korta ben och långa skägg)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Är dvärgkvinnor vanliga?? Finns det lika många som det finns män?? Har dom skägg??"

Ja, ja respektive ja. Läs Dvärgar.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Jag är rätt ny här så det kanske är en dum fråga men

Nej verkligen inte det är ingen dum fråga och du behöver inte ursäkta dig.

Jag skulle tro att dvärgarna dansar under fester. Men att de har ringdanser etc iställtet för pardans som vi människor gör. Fast jag vet ju inget om dans. Hitta på själv hur de dansar, det är ditt mundana och du kan ändra hur du vill.

MIdar klan Ghor

Midar dvärgen.
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Jag tror nog att de hoppar en hel del på borden :gremgrin:
Det skulle se väldans roligt ut iallafall, så det skall jag börja köra med fulla hoppande dvärgar på bord. :gremgrin:
 

Mr Brunch

Veteran
Joined
12 Jul 2003
Messages
151
Location
Sundbyberg
Som jag ser det så dansar dvärgar gärna, speciellt till fester. anser också att dvärgarna är ganska förtjusta i flera former rusmedel vilket har lett till att i min mundana värld finns det ett antal dvärgiska tobaksoter som farbror blå skulle ha invändningar mot :gremsmile:
Har även gett dvärgaran lite högre sexdrift (dock inte uppe på människornas nivå utan snarare alvernas) vilket har lett till att dvärgar och deras fester blir mer än ett gäng typer i skägg som sitter och dricker öl och sjunger om guld :gremlaugh:
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Dvärgar, svampar och rulla runt i sänggruset

Dvärgar använder ju diverse svampar till lite allt möjligt. Varför inte röka på dom eller käka dom för ett litet rus?
Vad beträffar deras sexdrift så kan man ju göra lite som man vill med den. Jag föredrar nog att ha dvärgarna som ganska asexuella, även fast jag kan tänka mig mer eller mindre knäppa afrodysiak (stavas det så?) som används för att ge sexdriften en liten kick när det behövs. Svampar har redan nämnts, och det finns säkerligen någon konstig lav eller någon märklig insekt som dvärgarna kan ha utvunnit ett adrodysiak ur.


/Naug
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Rövardansen i Ronja

"Alltså, dansar dvärgar och i så fall vid vilka tillfällen och hur?"

Som rövardansen i Ronja Rövardotter, förstås. Det låter förmodligen ungefär likadant.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Problemet m dvärgars sexualdrift...

...tillsammans med bruk missbruk av svampar, kan ju tänkas vara det att det blir en aning svårt att skilja en skäggig han från en skäggig hon... Å hu rskule det sluta :gremlaugh:
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Problemet m dvärgars sexualdrift.

Vad säger att dvärgar går på synen? Dom kanske (som många andra raser) går på lukten? Fast om man är hög på svamp så kanske man inte störs av vilken kön den andra parten har......


Midar undrar
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Re: Problemet m dvärgars sexualdrift.

Vad säger att dvärgar går på synen? Dom kanske (som många andra raser) går på lukten? Fast om man är hög på svamp så kanske man inte störs av vilken kön den andra parten har......
Alla som undrar över dvärgars könsdrift bör läsa "The Fifth Elephant" av Terry Pratchett. Det är den ultimata beskrivningen av dvärgarnas brist på sexualitet. Kortversionen lyder: Dvärgar har ganska svag könsdrift och inget feminint personligt pronomen. Dvärgisk uppvaktning är mycket försiktig och går till stor del ut på att ta reda på om den andra dvärgen är av motsatt kön.

/tobias
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Re: Problemet m dvärgars sexualdrift.

mm... åsså alla hämningar borta efter ett svamprus... det kanske slutar med att alla tar tillfället i akt, skriker ut sitt eget kön...
 

Mr Brunch

Veteran
Joined
12 Jul 2003
Messages
151
Location
Sundbyberg
Re: Problemet m dvärgars sexualdrift...

...tillsammans med bruk missbruk av svampar, kan ju tänkas vara det att det blir en aning svårt att skilja en skäggig han från en skäggig hon... Å hu rskule det sluta
Problemet har upptsått faktiskt, vi hade sjukt kul när en spelare försökte förföra en dvärgsmed medan hans fru såg på, mycket underhållande :gremwink:
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Dansa (OT)

Det finns trots allt en färdighet för det (kanske inte den mest använda)

Du har aldrig träffat baron Derik förstår jag :gremwink:
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Problemet m dvärgars sexualdrift...

Det skulle iofs vara en gångbar förklaring till varför det föds så få dvärgar... :gremgrin:

Hmm, det här ger definitivt idéer - en av spelarna i min grupp är så homofobisk att ett gäng höga dvärgar som rumlar runt i ormgrop på ett värdshus skulle få ett mycket högt underhållningsvärde.

Mvh / Phelan
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Re: Problemet m dvärgars sexualdrift...

Brukar inte kvinliga dvärgar ha typ roseter i skägget? Detta kan nog lösa en del av problemet då ingen manlig dvärg med själv aktning skulle ha roseter i skägget*. =)


*det ovan stående kan liknas vid att en man klär uppsig till kvinna. "Inte för att det är nått fel med det" (sinfelt dom bögar =)

/Hartland som alvarligt hoppas att han inte upprör nån =)
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
E jag full???

sinfelt dom bögar =)
Jag förstår inte alls den meningen... :gremconfused: :gremlaugh: :gremshocked:

Jo, å troligtvis har ju dvärgkvinnor kanske klänningar oxå...
Men i ett mörkt grott hörnså... Dvärgarna har väl inte så speciellt mycket detaljseende om det blir riktigt mörkt... :gremgrin:

Fast å andra sidan kan ju dvärgar det här med skägg och männens lär ju vara grövre än stål-ull...
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Någon gång...

Skall jag ta min Ekomantiker [Mys-Pys magiker] och dra av min värsta ritual (Fertilitet + kraftigt underlättade amor slag i jätte area, kan bli kul...)

För övrigt tror jag att det heter Afrodisiaka i alla former eller nåt..
 
Top