Nekromanti dvärg kul läs gärna

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
är det nån som har något roligt till en dvärg , namn, yrken eller nåt annat roligt.

tack i förskott/images/icons/smile.gif
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
du kan ju alltid ta något klassiskt yrke som smed till exempel... namn ja vad vill du ha för typ av namn Tolkien inspererat? var väl inte så mycket att komma med men men....
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Intressant missanpassad dvärg.

Låt dvärgen ha en generande hårväxt. I dvärgars fall innebär generande hårväxt väldigt liten sådan, och tämligen fjunig.

Ok.
Så vi har den här dvärgen med litet fjunigt skägg. Han lär ju skämmas som en hund. Retad och hunsad under sina yngre år så blir dvärgen förbittrad och börjar känna mer och mer press på sig från det dvärgiska samhället. Han klarar helt enkelt inte av att leva upp till dom kraven som samhället ställer på honom.
För att klara sig socialt och ekonomiskt så börjar han stjäla saker. Ta saker från andra människor som inte är hans, egentligen tycker han inte om att göra det, men det är hans enda val.
Han ertappas tämligen kvickt, och för sina brott så blir han bannlyst från sitt fäste och fredslös på obestämd framtid.

Här börjar ditt äventyr...
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Vad sägs om en reumatisk drezin grävare med dammlunga som tvingats lämna sitt kära fäste p.g.a. sina åkommor.

En dvärgisk urmakargesäll är även något jag fått för mig att spela eller varför inte en dvärg präst som jobbar undercover som murare i Daval?
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Om jag har!

Hä hä hä....

Jo, jag har en hel bunt dvärgar på samvetet, ska vi börja mjukt med en fin gammal EON karaktär: Völdin Vidbälte som var ca 4 fot lång och minst lika bred? Eller en karaktär till en kamrat , en ghordvärg som hotade att rekvidera den dvärgiska armén var gång någon började mucka?
Sean har vi AD&D; där fanns Cromwell (det var generatorns fel!), en tjock dvärgisk munk klädd i vida byxor och med bar överkropp. hade rött skägg i två längor rakt ned och allt hår samlat i en svans som stack rakt upp, han var djupt fruktad för sina tjugometershoppsparkar och flygande fläskknuffar (jump tio plus en fin ring of jumping som ger +30).
Eller Chronopia? B´zud´Hddudd´ud (även känd som Lille Bill Boll) som var en gravplundrare och korvförsäljare. Gick ett öde värre än döden till mötes då han under en svält tvingades äta av sina egna korvar...

Annars har vi väl allas vår favorit dvärg Greve Giammo Cassanunda från skivvärlden? Världens näst (we try harder) störste älskare?

Nä, nog har jag spelat seriösa dvärgar också, men de har inte blivit lika färgstarka, djupt innom mig känner jag en stor vördnad för dessa små, ölhinkande, brushuvuden.
 

Skäggmisslan

Veteran
Joined
22 Jan 2002
Messages
67
Location
Billinge
Vad sägs om ett tema som jag har tänkt på ett tag, en alkoliserad dvärgisk sjöman med allvarliga psykiska problem. Bl.a problemet att inse att han är en dvärg, istället tror han att han är en kort människa med massivt skägg samt så har han ett jävla mindervärdes-komplex för sin ringa storleks skull.

Bara ett förslag men jag har funderat på han ett tag.

Skäggmisslan
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
jag hadde en skum dvärg i min spelgrupp!! på något mysiskt sätt blev han 168cm!! jag kallar inte det dvärg utan han fick namnet pansarvagn!!

sorgligt för honnom fick han ingen strid /images/icons/king.gif hehe

sl full power
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Hmmmm det är så härligt att höra kärleken som finns till våra öl bäjlande, yxvevande korta kusiner...
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
vissa personer föredrar att spela våldsfixerade dvärgar som bara springer in i stridens hätta bara så där och slår vilt med sin feta yxa, men sedan finns det ju en annan sida; dvärgmagikern eller alkemisten som är som alla vet dvärgar är Giriga! alkemisten kan ha massa ädelstenar och dyrbara magiska drycker och lider av paranoia (förföljelsemani för er som e obildade), detsamma med magikern, VEM VILL ÅT MIN MAGIBOK, ARGGHHHH!!!! det är rätt så roligt att spela sådanna här. har en sak till att tilläga, dessa vill oftast när strid nalkas och de på den egna sidan inte är överlägsna de feta monstrerna som går i vägenn för dom så har dessa dvärgar lite tendens av att sticka iväg.
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
he he

har också ett par dvärgar på mitt samvetemen min absoluta favorit är eller rättare sagt var en drezin dvärg magiker som var lite halvt som halvt våldsbenägen ... han räddade livet på en högt upp satt Daak präst i Tibara med hjälp av magi och som tack för hjälpen vart han skickad till penzium /images/icons/sad.gif (för alla obildade så är det ett arbetsläger för straffångar och det är den nordlingste bebyggelsen i hela mudana!)
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
Det största problemet torde väl ändå vara att dvärgar blir hejdlöst sjösjuka, så att spela den enorma hydrofobi denne psykiskt sjuke alkoholisten har borde väl vara en utmaning värdig även den bäste spelare...
 
Top