Nekromanti Dust Devils

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Dust Devils
Produkt: Dust Devils
Produktlinje: Dust Devils, Chimera Creative
Författare: Matt Snyder
Omfång och format: Limbunden 6"*9", 116 sidor
År: 2006
ISBN: Inte tillgängligt
Cirkapris: $24

Dust Devils är ännu ett spel från "tankesmedjan" The Forge. Den här gången handlar det om "stories in the old west".

I Dust Devils tar man sig rollen som en av de klassiska hjältar vars färd mot slutet är lika säker som den är ödesdiger. Varje rollperson sätter ut 13 poäng på Hand, Eye, Guts eller Heart ... (1973 fler tecken)

Gå till artikeln
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,142
Location
Ereb Altor
Precis. Det kan röra sig om blodlust, girghet, alkoholism m.m. Du väljer ett värde mellan 1-3 (tror jag) och beroende på det så påverkar det din hand olika mycket.

Jag har inte spelat spelet så om jag är luddig beror det på det. Konceptet är iaf att ju elakare djävul du har desto hårdare sitter du fast i hans nät. Kan du ta dig ur?
 
Joined
13 Mar 2006
Messages
17
Location
Göteborg
Till skillnad vad som framhålls i denna artikel så publicerar The Forge inga rollspel. Det är ett internetforum för spelkonstruktörer och spelare helt enkelt. Varken mer eller mindre.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
I artikeln hävdas det aldrig att spelet är "publicerat av The Forge", vad nu det skulle innebära. Det står att det är ett spel "från The Forge" vilket åtminstone jag tolkar som att spelet är influerat av tankar från The Forge och/eller är skrivet av mer eller mindre prominenta Forgepersonligheter.


/Dimfrost
 
Top