Nekromanti Dungeons N' Dragons ^_*

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Rasen är oviktig...

...Så länge det är en bard, för barder rox0rz ur box0rz.
 
G

Guest

Guest
Förvisso har jag precis opererats för näthinnelossning på vänster öga (jag har suttiti för många timmar stirrandes på www.knullkontakt.nu i mörkret i min lägenhet antagligen...) så jag har lite svårt att zooma in, men jag fattar inte ett jota av vad du skrev i detta inlägg....

Har du lust att förtydliga? Tack.
 

rks

Warrior
Joined
7 Mar 2004
Messages
227
Location
Stockholm
Hulking Hurler

Du hittar denna prestigeclass i Complete Warrior på sidorna 40-42.
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
nja

om man anänder den som den är gjord på en hill giant som slänger stenar är den helt okey men missbrukas den så... men å andra sidan vem vill vara jätte stor å slänga sten... nää då sitter jag heller på värdshuset
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
Psions e bra å en hel del annat också

Psions i alltid bra framförallt egoisten, psion prestige classen Slayer (SRD:n) är också bra.

Sen finns det ju klasser som ökar i två caster classer samtidigt fochlucan lyrist, arcane heiropath, mystic theurge, phychic Theurge etc. dessa är ju otroligt bra då magi är så mycket bättre (regelmässigt) än melee också vidare. Vill man utnyttja de klasserna nämnda ovan ytterligare använder man sig av en prestige class med egen spellista t.ex Ur-priest eller Sublime chord som är mina favoriter.

T.ex Rouge 2 / Druid 1 / Fighter 1 / Wizard 5 / Ur-priest 1 / Sublime chord 1 / Fochlucan lyrist 9

Base Attack bonus: 16 (11/6/1)
Kastar lvl 9 arcane spells
kastar lvl 9 divine spells
Klasser vilka ger ett annat ability score eller summerar två är också alltid bra exempel på detta är Monk som får både Dex och Wis till AC. Andra klasser som är bra är: exotic weapon master, deep warden, telflamar shadow lord, true necromancer, dweomerkeeper, disciple dispater osv osv listan är lång...

Raser då... eftersom de flesta classerna är bättre än LA (level adjustement) är det bäst att välja någon LA 0 ras, precis som de i PHB:n. Elan (från XPH:n (Expanded Psionics Handbook)), Illumians (från Races of Destiny) och Shifters (från Eberron) är bra LA o raser. Människor är också bra.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
jodå

men å andra sidan vem vill vara jätte stor å slänga sten... nää då sitter jag heller på värdshuset
Jag. (Jag har länge velat spela just jätte, och D&D 3.5 är det perfekta mediet. Det enda som krävs är andra spelare som vill ha tillräckligt mäktiga rollpersoner för att passa med min.)

Erik
 
G

Guest

Guest
Re: jodå

Vi (jag) tillåter inte den typen av raser som PCs i vår kampanj. Det blir helt enkelt för obalanserat till dem äventyr som publiceras.
 
G

Guest

Guest
Re: Psions e bra å en hel del annat också

Psionics är för mig för alltid förknippat med Dark Sun campaign setting. Känns fel att introducera det i Forgotten Realms, eller någon annan känd setting. Eberron kan jag dock inte, så där vet jag faktiskt inte vad som gäller.
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
Re: Psions e bra å en hel del annat också

Jag är inte bekant med Dark sun inte så väl i alla fall. Personligen tycker jag att psions gör sig ganska väl i Forgotten Realms känns ju som de malt ner de mesta där. Varför skulle det inte passa? Ebberon kan jag precis som du inte heller.
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Re: Psions e bra å en hel del annat också

Det mesta utgivet med anknytning till D&D finns i Eberron, inklusive psionics. Det är dock inte så vanliga på den kontinent som är utgångsläget i kampanjboken.

Mvh /// Mattias
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Re: jodå

om det blir för obalancerat så är det ju spelledarens problem, enligt min mening så ska man inte förbjuda en slags ras eller klass bara för att kampanjen blir obalancerad, att vara spelledare ska inte vara en lätt uppgift, destå svårare det blir destå roligare, om man har en klass som egentligen inte kan prata med vanliga humanoida raser så låt honomm då på något sätt kunna göra det, te.x skriva på papper, snarare tvinga honom att ta en sådan skill när han gör karaktären. =), powergaming är inte roligt för en spelledare, men dom är roliga att spela, ^_*

förövrigt, så kan jag även påpeka att vi kör i Forgotten Realms campain setting
 
G

Guest

Guest
Re: jodå

Vet du vad, jag håller med dig till 100% och med den attityden kommer du vara en alldeles utmärkt DM!
 
G

Guest

Guest
Re: Psions e bra å en hel del annat också

Psionics passar inte i FR helt enkelt för att dem inte finns där...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Psions e bra å en hel del annat också

Psionics passar inte i FR helt enkelt för att dem inte finns där...
Det måste vara därför de har en sektion om "Hur du använder psionics i FR" i Player's Guide to Faerûn...
 
G

Guest

Guest
Re: Psions e bra å en hel del annat också

Det är sant som du säger att det finns hjälpmedel för dem som vill stoppa in psionics i FR, men enligt min mening bör det inte finnas. Det passar liksom inte in.

"Players Guide to Faerun" är ju en fantastisk bok i övrigt så jag rekommenderar verkligen alla att köpa den. Men riv då gärna ut sidorna om just psionics...
 
Top