Nekromanti Dungeons & Dragons och d20-forumet återöppnat! ...

Re: Placering av forumet

Fast mitt förslag är istället att ändra namn på "Officiella forum" till "Enskilda rollspelsfora" eller någonting ditåt. Där kunde man ha alla spel man tycker skall ha ett enskilt forum. Är forumet dessutom officiellt kan man väl nämna det inom parentes i forumets rubrik så att alla ser det.

Det känns betydligt mer logiskt. Det finns ju egentligen ingen anledning att separera de officiella men spelspecifika forumen från de inofficiella men spelspecifika. Det står i beskrivningen av forumet att det är officiellt och det räcker gott.

/tobias

Bra förslag. [NT]

/Han som menade Zires förslag, men svarade på {b]Gurgeh[/b]s inlägg ändå

Bra förslag!

/Jag som faktiskt menade att svara på Gurgehs inlägg men för den skull inte tycker att Zires version var dålig. Fast en kategori med bara två forum känns lite B.

En tredje version är ju att lägga Höstdimma och D&D i rollspelsforumskategorin, intill varann (och under allmänna rollspelsforumet och makarforumet, ety jag tycker de är viktigare).

Den ordning som forumen listas i på forumssidan är inte någon viktighetsordning eller brahetsordning.

Det är inte dina intentioner med forumsplaceringen som ifrågasätts, bara det intryck man får av att se på det hela. Det ser osnyggt ut eftersom dess placering ändå insinuerar att det är viktigare med D&D än med rollspelsmakeri, vilket ger D&D en särställning det inte borde ha på det här forumet - även om det är världens största rollspel.

Ymir har också en poäng i att det ser finare ut om båda forumen som börjar på "Rollspel" ligger intill varandra.

Pom said:
Fast mitt förslag är istället att ändra namn på "Officiella forum" till "Enskilda rollspelsfora" eller någonting ditåt.
Inte alls tokigt.

»Allmänna rollspelsforum« för de gamla vanliga och »Specifika rollspelsforum« för de officiella, inofficiella och Höstdimma, typ.

Me like!

Sådär! ...

Nu är forumkategorierna omdöpta och D&D- och Höstdimma-forumen flyttade till »Specifika rollspelsforum« (vari alla forum listas alfabetiskt).

Re: Sådär! ...

T.o.m. jag kan hålla med om att det är en tämligen logisk uppdelning. Det finns dock synnerligen goda argument för att D&D-forumet skall vara allra överst i listan, men dem vill nog ingen lyssna på :gremsmile:.

Det ser jättebra ut, verkligen. I approve.

- Ymir, gör så

I am Hellzon, and I approve of this.

(Om nu någon bryr sig.)

Heh !
Tänkte väll att det var nått som var ändrat. Hur som haver, bra blev det iaf.

Back