Nekromanti Dungeons & Dragons FOR DUMMIES

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Hejsan alla glada ... (välj valfritt tillnamn till exempel sumprunkare eller nått annat som passar just er :gremlaugh:)

Jag traskade in på SF bokhandeln här på Västerlångatan igår och hittade denna pärla, det var ett rent impulsköp, men jag måste säga att den är rätt kul.

Jag fick tips på hur man kan prioritera en fighter, melee, skillnisse (med mobility, whirlwind) eller Archer.

jag läser till exempel en förmaning, om man som nivå 6 fighter (med archer inriktning) inte har 3 pilar per runda, då får jag veta att:

"your heart's just not in it"

Skillfightern ger mig en del insikt om hur man kan använda alla fighterns feats för att inte göra honom bara till en stillastående "Tank".

Roligt skrivet och definitivt inte bara för nybörjare, denna bok är skriven med kärlek.

För mig är det en hybrid på Basic set DnDs förklarande pedagogik med en lite mer vuxen touch, och med fler tipps om hur man faktiskt beter sig eller vad sägs om:

Five dos and Five don'ts, roligt skrivet och ibland lite tankeveckande.

Den är absolut inget måste, men den är kul skriven och nått man kan sätta i händerna på nån som inte vet så mycket om DnD och är intresserad att lära sig lite mer.

Bombu i shoppingtagen
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
nja

nja... en kompis till mig köpte den här boken jag har därför bara bläddrat igenom den. men av de jag såg tyckte jag att jag kunde det mesta. mkt i boken är upprepningar får phd och liknande. å de tips på min/maxning de har är rätt kassa iaf väldigt basic "Om du är gruppens tank tänk på att försöka kunna ta så mkt stryk som möjligt. Ha därför en hög con mod".

iofs måste jag hålla med om att det är rätt trevlig läsning man kan sitta och små nicka lite för sig själv när man läser även om inte allt stämmer. bra för nybörjare å nostalgi för de erfarna. men 218 kr e den inte värd!

Jaaken tycker....
 
Top