Nekromanti Dungeons & Dragons 5e Malmö

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
Hej gott folk!

Jag och min sambo är otroligt sugna på att spela dnd 5e!
Vi har studerat böckerna, byggt oss karaktärer (inte för att vi nödvändigt vis behöver spela just de karaktärerna), sett timtal med videor när folk spelar b.la "acquisitions incorporated".
Vi har inte spelat Dungeons & Dragons innan, men vi är väl förberedda på att prova! :) T.om. tärningarna är köpta och väntar ivrigt på att få rullas mer än på våra komiska försök att vara DM för varandra :))
Vi finns i malmö, men 1timmes bilfärd är överkommpligt. annars finns här plats för att spela.

Väl mött!
 

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
Swedish Chef;n197718 said:
Jag har tyvärr fullt i mina spelgrupper, ett alternativ är att kolla via spelens hus. Där kanske ni kan hitta intresserade. Kul att ni vill börja spela rollspel.
Tack för att du skrev, även om du har full grupp! ha gärna oss i åtanke!

Tack för tipset, ska kollas upp :)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Swedish Chef;n197718 said:
Jag har tyvärr fullt i mina spelgrupper, ett alternativ är att kolla via spelens hus. Där kanske ni kan hitta intresserade.
Vi sitter dessutom och snackar rollspelsteori där 18.00 till runt 21.00 varje måndag. Dyk gärna upp då. Jag skulle kunna vara sugen på att haka på några D&D5-spelmöten, mest för att ni verkar vara så himla engagerade. :)

https://www.facebook.com/groups/727104930769581/
 

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
Rickard;n197810 said:
Vi sitter dessutom och snackar rollspelsteori där 18.00 till runt 21.00 varje måndag. Dyk gärna upp då. Jag skulle kunna vara sugen på att haka på några D&D5-spelmöten, mest för att ni verkar vara så himla engagerade. :)

https://www.facebook.com/groups/727104930769581/
Tror att vi lär dyka upp på måndag då ! :)
Undviker Facebook tyvärr,! får dra en vända ner till spelens hus idag.. Alltid trott att det var en märkligt tom spelaffär :)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Mr&MrsTrolls;n197983 said:
Tror att vi lär dyka upp på måndag då ! :)
Undviker Facebook tyvärr,! får dra en vända ner till spelens hus idag.. Alltid trott att det var en märkligt tom spelaffär :)
Just denna måndag som kommer bygger de om taket. Vi tittar på vad annat vi kan göra. :)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Anmäl dig till spelgruppen eller PM:a mig mailadress så kan jag lägga till dig. Det här pratade vi om senaste gången:

We talked last Monday about finished campaigns, where planning for how it should end (but still be open to the players' ideas), leaving some threads open in the end, avoid giving the players something more to explore (mechanics [levels, awesome sword] or in the story), and telling the players that the campaign is about to be finished are some parts of how to make the ending successful

We briefly touched to topic of designing for process (several parts interacting together), how hard humans have to understand a process which in combination of how roleplaying games are processes results in that they are hard to explain to non-RPGers.

We also talked about wound systems - what to avoid when designing them (like death spirals, 1000 hit points, and exploding blood bags) and we also brought up different kinds of wound systems that had some nice features in them (ex. Tenra Bansho Zero, Spirit of the Century, Mouse Guard). I also planted the thought that wound systems are nothing more than pacing mechanisms.
En i gruppen är engelsktalande, hence English. Fast vi brukar i de flesta fall prata svenska.
 

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
pm:a dig nyss Rikard!
Var en vända där inne igår trots att där var stängt, de hade missat att stänga till dörren. enkelt place men gott att det finns !
Såg också att en av mina gammla kollegor hade figurer målade i en monter !

Då förstår vi det som att måndag händer det inget för att det är stängt?
 
Top