Nekromanti Dungeon Tiles eller battlemat+penna - köpa fort?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Jag skulle behöva få tag på antingen D&D Dungeon Tiles Master Set: The Dungeon eller en schysst battlemat plus lämplig penna. Gärna så snabbt som möjligt, men inte till helt orimliga priser.

Uppskattar både tips om butiker och ifall nån av er har att avyttra, eller rentav agera mellanhand mellan mig och nån lokal icke internetbaserad butik.

Om jag inte hör något inom nån dag eller två så blir det nog en beställning på Adlibris, så se det här som er chans att stödja den lokala rollspelsbutiken/ nån specialbutik på nätet / er själva.
 

Fredrik.Q

Veteran
Joined
30 Jun 2012
Messages
16
Location
Uppsala,Sverige
Beroende på vilka tiles du är ute efter så har sfbok hyggligt billiga priser under dungeons and dragons 4th ed. Som denna, t.ex.
http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=106562

Pathfinder beginnerboxen inehåller en battlemat, men det kanske är lite väl mycket att investera i en box där bara mattan är intressant. Annars så har Sfbok också den gammla hederliga chessex mattan som man kan rita på med vattenlöslig penna. http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=84539

Hoppas att du får tag på grejerna i tid.
 

Fredrik.Q

Veteran
Joined
30 Jun 2012
Messages
16
Location
Uppsala,Sverige
Annars så inehåller Gammaworld boxarna jag försöker kränga ett par post-apoc/sci-fi kartor per box.
*Hint* *Hint* *Nudge* *Nudge*
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tråd om pennor

När det gäller något att rita på vet jag att SF-bok haft 2 bra saker.

1 Chessex battle-map.

2 Pathfinder Flip-Mats.

(jag är lat så du får själv kolla om de har dem inne)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Asbra tips! jag var inte ens medveten om Paizoprodukten. Där ser man.

Nu är bara frågan:

Adlbris har Dungeon Tiles Master Set: The Dungeon för 144:-, skickar "inom 1-2 vardagar".
Däremot är det 2-5 vardagar för Flip-mat (101:).

SF-bok är dyrare på båda, men om de är snabbare på att skicka flip-maten kanske det skulle vara värt det.

Spontant vill jag ju hellre ha en flip-mat, men inte om det innebär längre väntetid. Hur brukar sfbok vara på leveranstider?

EDIT:

Hum, 3-6 vardagar skriver de här. Så de är både långsammare och dyrare, med andra ord. Då ska jag ta och fundera lite på om 2-5 vardagar är snabbt nog, eller om det blir dungeon tiles från adlibris ändå...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
På Vitulvs inrådan imköptes en rulle bokplast. Det var både plus och minus: Plus är att det ser ut att funka bra att rita på den med whiteboardpennor och sedan torka bort.

Minus är att rutorna är lite för små. De är 2cm, en tim är 2.54. Det betyder att mina markörer inte riktigt får plats... Jag ska se över kartorna som ska ritas och se om det kan fås att funka... Annars kommer förhoppningsvis min beställda Paizo Flip Mat från Adlibris innan vi ska spela...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,908
knark said:
På Vitulvs inrådan imköptes en rulle bokplast. Det var både plus och minus: Plus är att det ser ut att funka bra att rita på den med whiteboardpennor och sedan torka bort.

Minus är att rutorna är lite för små. De är 2cm, en tim är 2.54. Det betyder att mina markörer inte riktigt får plats... Jag ska se över kartorna som ska ritas och se om det kan fås att funka... Annars kommer förhoppningsvis min beställda Paizo Flip Mat från Adlibris innan vi ska spela...
Sicken skit med rutstorleken :/ Den bokplasten jag fick tag på en gång i tiden hade rutor som var exakt en kvadrattum stora och det funkade perfekt.

Jag har för övrigt spelat D&D4 med lite för små rutor vid något tillfälle hemma hos Seter (golvplanerna hade skrivits ut i fel skala). Upplevde det inte som något problem.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Vitulv said:
Jag har för övrigt spelat D&D4 med lite för små rutor vid något tillfälle hemma hos Seter (golvplanerna hade skrivits ut i fel skala). Upplevde det inte som något problem.
Mjo, kommer nog att funka. Enda nackdelen är ju att de fina pappmarkörerna som följer med äventyren inte får plats på en ruta, så ska två stå bredvid varandra blir det överlapp. Men det funkar nog.
 

Paxen

Veteran
Joined
11 Jan 2011
Messages
91
Kanske lite tidskrävande men varför inte göra egna.
Superenkelt och du kan skapa exakt vad du behöver inför spelomgången.
Detta gjorde jag på några timmar inför lördagens spelmöte.

Det ända du behöver är kartong, lite färg, granitspray, trälim, limpistol och en vass kniv.











PS. Rutnät är för noobs, riktiga män spelar utan... =D
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,908
Giladi said:
Kanske lite tidskrävande men varför inte göra egna.
Superenkelt och du kan skapa exakt vad du behöver inför spelomgången.
Detta gjorde jag på några timmar inför lördagens spelmöte.

Det ända du behöver är kartong, lite färg, granitspray, trälim, limpistol och en vass kniv.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">








</div>

PS. Rutnät är för noobs, riktiga män spelar utan... =D </div></div>

Det där var jävligt fett!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Vitulv said:
bokplasten
Nu körde vi med följande lösning: Skriva ut 1"-rutor på A4, klippa bort marginalkanterna och sen fattigmans-laminera mha bokplast. Vi pysslade ihop fyra sidor på det här viset, vilket nog var något för få egentligen. Sedan ritade jag på dem med vanliga whiteboardpennor jag köpte. Totalt hamnade nog priset på en 80-100 spänn, plus utskrifter och pysseltid...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,908
Beställde du flip-maten? Har du fått den? Tycker du om den?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Vitulv said:
Beställde du flip-maten? Har du fått den? Tycker du om den?
Har beställt men inte fått ännu, tyvärr. Det är 2-5 dagars väntetid från Adlibris, plus 1-2 för frakten. Och hittills har de haft två dagar. Jag ser fram emot den som fan dock.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,908
knark said:
Vitulv said:
Beställde du flip-maten? Har du fått den? Tycker du om den?
Har beställt men inte fått ännu, tyvärr. Det är 2-5 dagars väntetid från Adlibris, plus 1-2 för frakten. Och hittills har de haft två dagar. Jag ser fram emot den som fan dock.
Det är bra skit. Om du gillar den, överväg att köpa ett par "temamattor" också. De är grymma, och det är grymt för immersionismem hos spelarna att kunna langa upp en "skogsmatta" när trollen knackar på dörren :gremsmile:
 

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Hade du kunnat vänta har vi en hel del battlemaps och även pappersmodeller från Fat Dragon games. Ska kolla vad jag har hemma. Är det till bibban?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Zimith said:
Hade du kunnat vänta har vi en hel del battlemaps och även pappersmodeller från Fat Dragon games. Ska kolla vad jag har hemma. Är det till bibban?
Nope, det är till spelande häruoope i hudik. Hemma har jag ju vinylmatta och dungeon tiles... =)
 
Top