Nekromanti Dungeon of Doom

Dalauppror

Veteran
Joined
10 Sep 2006
Messages
8
Location
Stockholm
Var på Stockholmspelkonvent i helgen och hade förmånen att få prova på Fenixs Dungeon of Doom. Kul variant på konvents rollspel, eller rättare sagt rollpersons slakt på hög nivå. Mängder av äventyrare sökte sig till the Dungeon of Doom men ingen kom levande tillbaka....eller. Hur många var det som fick sätta livet till denna gång ?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,534
Location
En mälarö
Hur många var det som fick sätta livet till denna gång ?
Kul att du gillade det. Konstigt att man kan få folk att rusa mot sin död med sådan entusiasm. :gremgrin: Jag hade i alla fall minst lika kul på min sida spelledarskärmen.

Jag har inte tillgång till några exakta uppgifter på antalet döda men så länge alla som spelledde var noga med att märka ut dödsfallen så borde det bara vara att räkna de röda prickarna antar jag. Magnus? Själva skulle jag uppskatta antalet till ungefär 50-70 stycken.

/Anders
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Strax under 100 rollpersoner satte livet till på SSK.

Vi räknar med betydligt fler nästa gång :gremgrin:
 

Dalauppror

Veteran
Joined
10 Sep 2006
Messages
8
Location
Stockholm
Re: Strax under 100 kolade (NT)

Har ni koll på hur många som gått in i Dungeon of Doom och inte kommit ut sedan ni började spela? Har någon tagit sig in till mitten?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,894
Location
Stockholm
Re: Strax under 100 kolade (NT)

Vi borde vara uppe i (eller över) runt 500 rollpersoner nu. DKI* är alltjämt 100 %.

Mitten? Pff, tror du vi bygger nån sorts mesdungeon eller?

<font size="1">* Död kund-index.</font size>
 

Dalauppror

Veteran
Joined
10 Sep 2006
Messages
8
Location
Stockholm
Re: Strax under 100 kolade (NT)

Så vidare mesig tycker jag att den inte är då ni lyckats med 100% DKI.
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Dungeon of Doom har förstört mig som människa trotts att jag inte ens spelat det. Har sedan konventet kommit på en massa elakheter man skulle kunna använda i dylika dungeons. Bara av att titta på spelet så har min inre kreative sadist fått rejält med vatten på kvarn. Inte bra.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Jag har varit riktigt nära

Jag har faktiskt kommit in till rummet som i sin tur leder in till mitten. Men det vart lite jobbigt komma vidare där :gremwink:.

Men jag stod emot ganska länge trots idoga försök av SL att massakrera och massmörda min barbar :gremsmile:.
 
Top