Dungeon-kartor att ladda ner (för barn)?

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vi har kommit igång igen med att spela Hjältarnas tid med barnen, 3 och 6 år. De använder karaktärsbladen som kommer till, Sigrid besvärjaren och alv-tjuven. Hittills har vi kört korta improviserade uppdrag, typ ett troll har kidnappat någons katt. Ett storslaget ögonblick igår var när tre-åring sköt av svampen på en häxas näsa med sin pilbåge.

Jag tänkte att vi skulle köra ett av äventyren till Hjältarnas tid, men såg att de är alldeles för komplexa. Däremot vore det skitfint att ha en samling utskrivna kartor över grottor (gärna med massa detaljer) att lägga på bordet. Så kan jag improvisera från det. Allt visuellt är bra, skulle gärna ha tennfigurer, om jag hade några.

Någon som har koll på kartor att köpa eller ladda ner?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
SL-materialet till Symbaroum-äventyren har många fina kartor, både ruiner/dungeons och andra miljöer. Finns på Ligans Symbaroum-sida.

Kanske inte jättemycket detaljer alltid, om du tänker i stil med Drakborgens rumsinteriörer? (Vilket annars kanske är en idé att använda, om du har ett ex av spelet.)
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Kolla Pinterest. Sök på fantasy, rpg, battlemap, dungeon.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Dysonlogos och Trilemma är ju redan nämnt, men om det ska grottkrälas (gratis) är det väl på sin plats att nämna Tomb of the Serpent Kings:


Ben (Through Ultan's Door) brukar även tipsa om "Prison of the Hated Pretender" men har inte spelat den själv (gratis):

 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Dysonlogos och Trilemma är ju redan nämnt, men om det ska grottkrälas (gratis) är det väl på sin plats att nämna Tomb of the Serpent Kings:


Ben (Through Ultan's Door) brukar även tipsa om "Prison of the Hated Pretender" men har inte spelat den själv (gratis):

Tackar! Kan vara så att jag kört Serpent King med Christoffer??? I så fall var den ganska svår, för mig som ovan osr:are :) Men nog perfekt för barnen - de kan ju också få lite hjälp från viskande guda-röster! :)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Det finns några svenskar som gör fantastiska kartor - men du får söka lite själv för att hitta deras material

@Ackerfors

@carrot

@Vitulv
Tackar! Vitulvs kartor har jag beundrat tidigare (och de är helt rätt i stil för det här), men de andra hade jag inte sett innan. Grymt!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Det finns några svenskar som gör fantastiska kartor - men du får söka lite själv för att hitta deras material

@Ackerfors
Tack för omnämnandet och ohyggligt smickrande sällskap att figurera i! Några till (utan beskrivning) finns på https://ackerfors.se/galleri/ bland annat en som @luddwig har skrivit till som är på gång, tror jag. :)

https://instagram.com/ways.unseen tillhör för övrigt mina favoriter vid sidan av redan nämnda.
 
Last edited:
Top