Nekromanti Dungens & dragons hjälp

Yog

Veteran
Joined
24 Sep 2018
Messages
6
Hej. Har spelat mycket rollspel i min ungdom men nu har jag kommit över gamla dungeons & dragons böcker, engelska utgåvor, och undrar om detta kan vara intressant för någon att köpa. Skicket är perfekt på dom. Skickar mer info om någon är intresserad eller om någon här vet var jag kan sälja dessa böcker. Mvh Yog
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Du behöver nog ge lite mer information för att man ska kunna avgöra om det är något man får pengar för eller ej. Vad heter böckerna och vad är det för årtal på dem? Det finns köp&sälj-grupper på Facebook, folk brukar även sälja böcker här genom forumet emellanåt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Yog;n295082 said:
Hej. Har spelat mycket rollspel i min ungdom men nu har jag kommit över gamla dungeons & dragons böcker, engelska utgåvor, och undrar om detta kan vara intressant för någon att köpa. Skicket är perfekt på dom. Skickar mer info om någon är intresserad eller om någon här vet var jag kan sälja dessa böcker. Mvh Yog
Är det gamla saker som
Original Dungeons & Dragons (1974-1976)
Advanced Dungeons & Dragons (1977-1985)
Basic Dungeons & Dragons (Holmes, B/X, BECMI, RC) (1977-1995)
Så kanske jag är intresserad
Men du måste som sagt vara mer specifik för att jag ska kunna säga bu eller bä, då jag redan har det mesta.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
För nostalgins skull köper jag ibland böcker till Advanced Dungeons & Dragons 2nd ed så om det är sådana du har kan jag vara intresserad.
 

Yog

Veteran
Joined
24 Sep 2018
Messages
6
Hej igen. Självklart måste jag vissa vilka böcker det är, lät bra när jag skrev det igår. Dungeons & dragons: Player handbook, Masters guide, Monster manual, Master of the wind, Hero builders guidebook, Enemies and allies, Advanced monstrous manual. Och Middle earth roleplaying. Mvh Yog
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Yog;n295199 said:
Hej igen. Självklart måste jag vissa vilka böcker det är, lät bra när jag skrev det igår. Dungeons & dragons: Player handbook, Masters guide, Monster manual, Master of the wind, Hero builders guidebook, Enemies and allies, Advanced monstrous manual. Och Middle earth roleplaying. Mvh Yog
Ja, men vilkem utgåva :)

Det har kommit fem olika utgåvår sedan spelet slöpptes för för typ fyrtio år sedan. En del av dem iflera varianter.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Enemies and Allies och Hero Builder's Guidebook verkar höra till trean i alla fall. Om alla böcker hör till trean så är det nog svårt att få så värst mycket för dem tyvärr.
 

Yog

Veteran
Joined
24 Sep 2018
Messages
6
Ok, vet inte hur man ser vilken utgåva riktigt, men Master guide, Monster manual är första utgåva år 2000. Player handbook andra utgåva 2000. Enemies and allies 2001, Hero 2000, Master of the wind 2002. Advanced monstrous manual femte utgåvan 1995. Middle earth roleplaying andra utgåvan 1994
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Yog;n295214 said:
Ok, vet inte hur man ser vilken utgåva riktigt, men Master guide, Monster manual är första utgåva år 2000. Player handbook andra utgåva 2000. Enemies and allies 2001, Hero 2000, Master of the wind 2002. Advanced monstrous manual femte utgåvan 1995. Middle earth roleplaying andra utgåvan 1994
Det hjälpte mer än du tror. :)
PHB, DMG, MM från 2000 är DnD3.
Advanced Monstrous Manual från 1995 är ADnD2.

Tyvärr har jag redan dem.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
Vad anth sade, plus: allting du listar från 2000-talet är till D&D3.

Och MERP är inte D&D alls...
 

Yog

Veteran
Joined
24 Sep 2018
Messages
6
Att MERP inte är D&D vet jag, men det var en av böckerna. Ber om ursäkt då om det är fel forum
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Yog;n295217 said:
Att MERP inte är D&D vet jag, men det var en av böckerna. Ber om ursäkt då om det är fel forum
Jag tror inte någon bryr sig om att det hamnat i fel forum.
Om du vill kan säkert någon moddrator flytta tråden till köp/sälj-forumet
 

Yog

Veteran
Joined
24 Sep 2018
Messages
6
Det finns ett köp/sälj forum här.... tack för hjälpen anth
 
Top