Varulv Dune - Spelet är slut

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Med ryggen mot väggen och knivar dragna står hon där, den sista Sardaukaren. Tyvärr räcker inte all träning i världen för att försvara sig mot den samlade styrkan i Atreides och fremenernas allians.
Decimerade i antal tar Atreides tillbaka kontrollen över planeten.

Profetian har dock misslyckats. Mänsklighetens räddare är borta. Universum är i kaos.
Men som alltid så går livet vidare.

@Yem_86 kastas till sandmaskarna. Hon var Konspiratör/ulv och Sardaukar.
Inga Sardaukarer återstår.

Byn vinner!



Tack för att ni ville spela Dune med mig! <3
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ojojkutakutakuta

Åååkej, vi börjar med lite schottis allihop, kom igen nu! Varannan Arteides och varannan Sardaukar!


https://soundcloud.com/brynolf%2Fdune2satan-test222

Har ni lirat Dune II - Battle for Arrakis så känner ni nog igen den. Den är på projektstadiet men vad gör väl det en dag som denna? Nähä, inga som kan den? Ok, vi kör väl en hitkavalkad istället då. No requests!










 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Stort tack till @Anthrox för ett otroligt ambitiöst spel! Jag hade svinkul, trots att jag spelade allt utom några få inlägg via ombud.

Stort tack även till ulvarna. Jag förstår att @Yem_86 @RasmusL och @Octagonal måste haft ett ganska frustrerande spel, där de skulle ducka uppmärksamhet och sitta och fingra på en bombknapp. Hade inte BG @Waterhouse och @Brynolf haft ett sånt bybo-patos så hade spelet definitivt gått annorlunda, för ni spelade hemligspelet väldigt bra.

@Impetigo förstår nog inte vilket kaos han skapade i familjechatten med snabba mordet på mig. Vi hade innan rundan startade landat i att förrädaren inte borde finnas i familjen med tanke på att vi bara var tre stycken, men allt det revs upp. @Basenanji ljög om att han inte var KH för att baita Vimes och ville ha hans huvud på ett fat.

@Brynolf vilket powermove. Hade väl varit omöjligt att göra i vanligt spel, så det var kul att du körde det. Du gjorde OCKSÅ kaos i familjechatten, där vi trodde du var BG som bytt sida.

@Waterhouse så du sitter uppe sent på kvällen med telefonsladden runt fingret och pratar om lilla mig? 😊😘

@Khan ledsen att jag tog ut dig så tidigt första gången vi spelade tillsammans.

Tack familjen @Basenanji och @Vimes!

Fear is the mind-killer.
(Eller chiffrerat: Gfbs jt uif njoe-ljmmfs
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Tack för spel allihop och tack för ett ballt upplägg, Anth!

Jag är rätt nöjd med mitt lir den här gången. Jag prickade kanske inga ulvar men Sidd, Vimes och Basse kunde grönas tack vare R2-spektaklet. Inne mitt huvud i varje fall. Jag lyckades tydligen inte kommunicera detta nåt vidare bra till byn. Å andra sidan missade byn även Waterhouses jättelimpa ett bra tag så det kanske inte bara var mitt fel 😆

(Sen började jag vackla lite om Basse från läktarplats visserligen. Men min första tanke var att han var Kvadderach eller doktor.)

........

Först tänkte jag att ha tre siare i byn var rätt mega-OP. Jag och WH skulle ha behövt mer incitament till att bli onda.

Det sagt hade jag nog ändå gått sith OM jag fått tanden och ett grönt siande, bara för haha. Men när jag nu prickat rött så var det ju alldeles för risky att mörda någon med okänd status. Jag lekte med tanken att bli ond och torpedera Basse, men jag bangade på det eftersom jag förutsatte att OM han var Lenny så väktade han sig själv i R2.

Nä, som en vis man sa, Brynolf är fan alltid bybo.

MEN sen visade det sig ju att det blev skittajt ändå, trots rödsianden varenda runda. Visserligen kunde familjen ha gömt sig bättre i ytterligare nån runda så risken skulle bli rätt liten att de skulle ha strykt med. Men som det var nu så var det ju i princip en draw, och byn vann på att häng går före mord. Små marginaler ändå.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Ska skriva mer inatt men Caesar-skiffret @Vimes ? Körde du allt Hägern skrivit via chatGPT och bad den hitta något som blev Vimes? Förvånad att den inte hittade något mindre långsökt och att inte ulvarna skrattade ut er.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar alla Varulspelsdiggare och vår eminente spelledare @Anthrox 👍

En riktigt bra by tycker jag.
Verkar som att Hägern/Brynolf/Vimes/Basse hade full koll på hur det här skulle styras upp och använde förmågor och andra bybor som inte var invigda familjemedlemmar på ett kontrollerat sätt.
Var ju omöjligt för mig att veta hur många Sarduakarer som var i spel men det kändes inte som att dessa kunde rubba byn från vinst egentligen.
Kanske hade behövt nån mer morot för de 2 Siarna för att välja Varulvssidan. Nu med så många bybor som siare så vart det väl kört för lag röd.
Själv så var upplägget med så många olika förvirrade roller i spel redigt svårt.
Att på det missa R1 första dag gjorde att det kändes som att jag låg i efterlogg resten av rundan. Steget efter i spel.
Tänkte som taktik faktiskt att dra på mig tandamord så att inte en A-familjemedlem skulle attackeras. Gick uselt.
När sen @Octagonal triggar upp mig på @Vimes och @Brynolf kör sitt lilla ljugande så är jag ju totalt uppsnurrad på läktaren.
Sen fortsatte det så ett par gånger till med att ingen brydde sig om @Waterhouse sista post i R2, Vimes 4 Sianden och div Ulvar som dribblade på😂
Som sagt: enkel vinst😇

Vilken roll spelade egentligen @BiobunkerVII ?

”Sann makt kan inte förstöras ”- Duke Sidd Atreides 🏜🚀
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Kan för övrigt meddela att @Khan länge planerade att ha spionskölden på @Vimes. Vilket hade lett till 2/3 familjemedlemmar döda i R1.

Så ni vet vilka marginaler vi jobbade med.

Och Impes tandning på Basse! Helt i blindo! Så sjukt bra!

Jag tror att anledningen till att det såg ut som att byn hade det ganska lätt var att ulvarna var för osynliga. Jag tror inte att lågflygande ulvar är en bra ulvstrategi i det långa loppet (om en inte heter @Octagonal då, för en lågflygande Octa är tydligen osynlig). Kanske att en ulv kan köra på det, men utan närvaro i tråden gör att en blir direkt rödare av det. Här fanns det många siare, vilka givetvis då drar sig mot ulvarna som syns minst. I R1 var ALLA sianden riktade mot ulvar, vilket jag är ganska säker på hade att göra med att ulvarna hade för lite närvaro.

Sen är det lite sjukt med förväntningarna på Impe :) "Lös spelet eller tokrödas" är inte ett bra resonemang :p
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Sen är det lite sjukt med förväntningarna på Impe :) "Lös spelet eller tokrödas" är inte ett bra resonemang :p
@Impetigo har ett välförtjänt fruktat genialiskt rykte som skicklig på det här att leva upp till som denne förtjänar.
Det märktes faktiskt att Impe inte riktigt försökte gräva för byn denna gång. Visst ngr bra resonerande poster om upplägget men egentligen inga försök att hitta Ulvar på oss andra. Varken Vimes, Basse eller mig som syntes i tråden fick några värre försök av tryck mot oss och att Impe inte ens reagerar på att Octa röstar på honom sådde misstankar direkt för mig att det var nåt skumt på G.
Det stämde också varför inte Impe blev ulvamördad.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ska skriva mer inatt men Caesar-skiffret @Vimes ? Körde du allt Hägern skrivit via chatGPT och bad den hitta något som blev Vimes? Förvånad att den inte hittade något mindre långsökt och att inte ulvarna skrattade ut er.
Jag skrattade gott ifrån läktaren iallafall.

Ja, visst var det en efterhandskonstruktion?


Hade väl varit omöjligt att göra i vanligt spel
Ja, i vanligt spel hade jag väl blivit lynchad på stubben. Men har man samtliga röster, ett rött siande och en dödsdom på sig så måste man ju försöka göra NÅNTING av det mer än att bara knipa en enda ulv.
 
Top