Varulv Dune: Part 2 - Runda 5

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Månaderna på Arrakis är tunga. Och tyngre ska det bli. Kwisatz Haderach ser sin egen död i framtidens visioner, och där ser han även förrädaren. Den som sålt ut Atreides till konspiratörerna.
Tyvärr är det för sent. När den utvalde väl lokaliserat förrädaren har han redan fått den förgiftade tanden. Både förrädaren och Kwisatz Haderach förolyckas. Profetian misslyckas.

Och Sardaukarerna invaderar palatset med all kraft de har kvar.

Samtidigt finner hertigen sin trogne ghola mördad, av svärdmästarens egna kindjal. Hertigen skickar ett meddelande till Tleilaxu för att beställa en ny.

@Basenanji dagmördas. Han var Atreides/bybo och Kwisatz Haderach.
@Impetigo hämndmördas. Han var Konspiratör/ulv, Smugglare och Förrädaren.
@Sidd knivmördas. Han var Atreides/bybo och Ghola.

Recitera litany against fear i dödsögonblicket, eller citera något ballt från Dune. Eller något annat häftigt, så länge det inte är speltekniskt relevant.


Nu startar runda 5!
Och i och med att Förrädaren nu åkt ut blir spelet ett vanligt spel. Ni får rösta ut den ni vill kasta till sandmaskarna. Sardaukarerna har ett vanligt nattmord till sitt förfogande. Rundan slutar 1830 imorgon.
 
Last edited:

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Finns det nu några som helst möjligheter att Yem är oskyldig och någon annan lurat brallorna av oss? Nej!

Basenanji var Kwisatz Haderach, det står i Anthrox startinlägg här i R5.
Impetigo var Förrädaren, det står också i början på R5.
Därmed är alla "icke-Sardaukar"-rollsianden på gröna spelare.

Basenanji går i god för Vimes i R4.
Basenanji (genom Vimes) har ett icke-Sardaukarsiande på fjodorsenuba.
Vimes har bekräftat att jag skickat Fremenbrev* till honom.

Alltså, allt klart. Yem är den enda som inte är objektivt grönad. Det enda abret är om @BiobunkerVII kommer in i spel som sandmask.

*) Som Nigeriabrev fast med mer sand i kuvertet.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Finns det nu några som helst möjligheter att Yem är oskyldig och någon annan lurat brallorna av oss? Nej!

Basenanji var Kwisatz Haderach, det står i Anthrox startinlägg här i R5.
Impetigo var Förrädaren, det står också i början på R5.
Därmed är alla "icke-Sardaukar"-rollsianden på gröna spelare.

Basenanji går i god för Vimes i R4.
Basenanji (genom Vimes) har ett icke-Sardaukarsiande på fjodorsenuba.
Vimes har bekräftat att jag skickat Fremenbrev* till honom.

Alltså, allt klart. Yem är den enda som inte är objektivt grönad. Det enda abret är om @BiobunkerVII kommer in i spel som sandmask.

*) Som Nigeriabrev fast med mer sand i kuvertet.
Vad menar du? Jag har också skickat brev med min goda status men det är inte mitt fel att Impetigo aldrig svarade eller ngt pga av sina egna förräderi tankar.😭
 
Top