Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 3

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
@Basenanji fattar inget
@Andersson fattar inget om 4 sianden
@Octagonal har gett upp ergo ulv
@Impetigo fattar inget men struntar i att genomlysa detta
@Yem_86 lågflyger som en ulv
@Hellzon verkar osäker å svammlar
@Vimes vill inte avslöja för…?
@fjodorsenuba håller sig så lång bort från tänk det går
och
Sidd fattar inget om 4 sianden, kaosar och anar oråd!
Känns som att jag tappat det (för länge sen)😇😂😍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
1 Sard har avslöjats.
Jag gissar vi har 3 bus kvar i spel.
Octa är en av dem om jag tolkar dennes poem-post rätt.
Typ 2 spelare till.

@Vimes yppar inget om vilka dessa 2 kan tänkas vara.
Det blir en intressant fortsättning R4.

OBS! Vimes Väkta förstås mig - din trygga boj i det stormiga havet👍
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej, för vad det kan vara värt, here goes:

Octagonal: skummis. (Hur många gånger har du varit skum egentligen Octagonal? har du nåt särskilt i morgon-téet?)

Vimes: betraktar jag som grön. Det är nog mest att han verkar ha koll på familjen som gör att jag tror honom. Sedan fattar jag inte alla sianden och hans förklaring är minst sagt kryptisk.
Sidd: blir alltid osäker på Sidd som är ständigt underskattad. I det här partiet tycker jag dock att han har visat sig både rimlig och grön.
Andersson: bra jobbat som mentat. hade gärna velat höra mer från dig Andersson så surt att få tandgift.
Yem_86: Lågflygare och det är synd, för Yem ställer massa bra frågor och har huvudet på skaft. Dessvärre blir kombinationen "stark spelare+lågflyeri" lika med "skum".

Impetigo: Mystisk. Jag vill tro att han är god, men tycker att han är lite för low-key för att jag ska köpa det rätt av. Tycker faltiskt mer och mer att den här "Impetigo knappt med i spel" tyder på att han är skum.
Fjodorsenuba: Också frejdig och emellanåt vass tycker jag. Grönas av att Rasmus ville ha ut Fjodorsenuba. Halvskum.

Hellzon: stadig i stormen och massa kloka råd instuckna i annat resonemang. Skämtet om instas mm var väl 3/5. Jag gillar mer "Hadderian Haderach" om jag får slöjda poesi. Hellzon är grön.

***

Mina skummisar i grupp:

RasmusL: suddigummi
Octagonal: suddigummi
Impetigo: suddigummi
Yem_86/Fjodorsenuba: förrädare

***

Dessutom saknar jag @Empiricus och @BiobunkerVII :( Här missade ni något tror jag!
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Och för mig så pekade vår gröna Siare @Waterhouse ut @Impetigo som RÖD i sin sista post i spel R2:301
Det är synd egentligen för jag skulle hellre ha någon grön att jämföra mot vimes lista. Men det ser ganska tydligt ut att Wh med all rätt var rädd för sitt liv och ville ha impetigos rödhet tydligt på pränt innan dagen var slut.
Vimes är KH det litar jag på men han har uppenbarligen blandat in info av andra familjemedlemmar i potten och eftersom vi inte av uppenbara skäl inte kan få veta vad det baserats på och själva kan värdera infon och om det stämmer så är det marigt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Mer poesi och visdomsord @Ocatgonal! Har du nåt på tema sand, krydda, ondska?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Nä nu ska jag gå och spela saxofon. Jag är inne i en sån fas just nu om ni vill veta. Fick beröm på mitt jobb och nu har jag hybris och vill slipa på åttondelarna. @Brynolf efteråt kan vi väl snacka vilken setup som är bäst om man enkelt vill spela in sig själv (sax)? Gillar du Pro-tools?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Okej, för vad det kan vara värt, here goes:

Octagonal: skummis. (Hur många gånger har du varit skum egentligen Octagonal? har du nåt särskilt i morgon-téet?)

Vimes: betraktar jag som grön. Det är nog mest att han verkar ha koll på familjen som gör att jag tror honom. Sedan fattar jag inte alla sianden och hans förklaring är minst sagt kryptisk.
Sidd: blir alltid osäker på Sidd som är ständigt underskattad. I det här partiet tycker jag dock att han har visat sig både rimlig och grön.
Andersson: bra jobbat som mentat. hade gärna velat höra mer från dig Andersson så surt att få tandgift.
Yem_86: Lågflygare och det är synd, för Yem ställer massa bra frågor och har huvudet på skaft. Dessvärre blir kombinationen "stark spelare+lågflyeri" lika med "skum".

Impetigo: Mystisk. Jag vill tro att han är god, men tycker att han är lite för low-key för att jag ska köpa det rätt av. Tycker faltiskt mer och mer att den här "Impetigo knappt med i spel" tyder på att han är skum.
Fjodorsenuba: Också frejdig och emellanåt vass tycker jag. Grönas av att Rasmus ville ha ut Fjodorsenuba. Halvskum.

Hellzon: stadig i stormen och massa kloka råd instuckna i annat resonemang. Skämtet om instas mm var väl 3/5. Jag gillar mer "Hadderian Haderach" om jag får slöjda poesi. Hellzon är grön.

***

Mina skummisar i grupp:

RasmusL: suddigummi
Octagonal: suddigummi
Impetigo: suddigummi
Yem_86/Fjodorsenuba: förrädare

***

Dessutom saknar jag @Empiricus och @BiobunkerVII :( Här missade ni något tror jag!
Så Vimes påstående om att Impetigo bara är snack?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Okej, för vad det kan vara värt, here goes:

Octagonal: skummis. (Hur många gånger har du varit skum egentligen Octagonal? har du nåt särskilt i morgon-téet?)

Vimes: betraktar jag som grön. Det är nog mest att han verkar ha koll på familjen som gör att jag tror honom. Sedan fattar jag inte alla sianden och hans förklaring är minst sagt kryptisk.
Sidd: blir alltid osäker på Sidd som är ständigt underskattad. I det här partiet tycker jag dock att han har visat sig både rimlig och grön.
Andersson: bra jobbat som mentat. hade gärna velat höra mer från dig Andersson så surt att få tandgift.
Yem_86: Lågflygare och det är synd, för Yem ställer massa bra frågor och har huvudet på skaft. Dessvärre blir kombinationen "stark spelare+lågflyeri" lika med "skum".

Impetigo: Mystisk. Jag vill tro att han är god, men tycker att han är lite för low-key för att jag ska köpa det rätt av. Tycker faltiskt mer och mer att den här "Impetigo knappt med i spel" tyder på att han är skum.
Fjodorsenuba: Också frejdig och emellanåt vass tycker jag. Grönas av att Rasmus ville ha ut Fjodorsenuba. Halvskum.

Hellzon: stadig i stormen och massa kloka råd instuckna i annat resonemang. Skämtet om instas mm var väl 3/5. Jag gillar mer "Hadderian Haderach" om jag får slöjda poesi. Hellzon är grön.

***

Mina skummisar i grupp:

RasmusL: suddigummi
Octagonal: suddigummi
Impetigo: suddigummi
Yem_86/Fjodorsenuba: förrädare

***

Dessutom saknar jag @Empiricus och @BiobunkerVII :( Här missade ni något tror jag!
Det var ju en ganska trevlig beskrivning av mig men du överskattar nog mig lite. Varulvspel är ofta inte lätta för mig men jag kör på för jag vet att jag kan få upp flytet ibland. Nu blev det en dålig start och hade svårt med hela ingen röst grejen så jag har inte fått upp ångan riktigt. Ingen ulv för det dock och jag önskar att du kände min spelstil lite bättre för då hade du vetat att jag inte hade spelat så som förrädare. Imp är antagligen förrädaren. Håller med Sidd där och jag tror han är grön. Att Rasmus jagar Fjodor ser jag inte som något konstigt. Det enda jag minns från tidigare spel med Rasmus är när vi var ulvar i hopp och jag tror Rasmus mycket väl skulle kunna ta en hög risk hög belönings strategi. Men ni andra som spelat med honom kan väl ge era synpunkter på det. Hellzon har jag allfall inte grönat men jag eftersom vimes går i god så tycker jag att Octo ,Fjodor och du , Imp är bättre kandidater att dö. (I den ordningen.)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Oavsett hur läget såg ut i R1 finns det nu i R3 ingen som helst anledning för någon - oavsett om de är vanliga bybor, familjemedlemmar eller Sadaukar - att tro att Förrädaren är en del av familjen.
Ja jag ser att bara 1 familjemedlem blivit mördad av 2 mord.
Har du alltså övertygat de andra familjemedlemmarna på bara snack att Förrädaren inte finns i gruppen.
@Andersson som kan ställa ja/nej frågor till SL var den som kunde fastställa detta men även fast denne nu dör så vill denne inte bekräfta faktum: konstigt?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
STOPP!

Nästa runda förbereds. Var god dröj.
För Shai-hulud!
 
Top