Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 3

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ingen logik att vissa tycks vara glada över att en grön siare nattmördats. Hade varit en dröm för byn med resultatet av två rundors siande och en mardröm för ulva teamet.
Skriver på telefonen nu men tror Vimes var väldigt positiv till utfallet. 4-1 ligger vi under med och på det två förlorade siare. Om jag måste välja nu blir det därför
Röst: @Vimes

Som sagt ska läsa ikapp men något stämmer ju inte när tråden blev så pepp.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Bra jobbat Brynolf! Det är precis en sådan situation där det kan vara bra att ljuga som jag pratade om tidigare.
Nu vill jag se @Sidd @Yem_86 och alla andra komma in i spel!

Vem är ulvigast av Vimes eller Impetigo?
Spontant säger jag impetigo. Mest för att han tidigare varit röd samt att Vimes tycker jag lät som grön när han försvarade sig trots att jag tänkte rent logiskt att han troligtvis var ulv för jag trodde på Brynolf och magkänslan har varit lite kass senaste liren.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
REMEMBER THE TOOTH
(Rundan avslutas om 24 timmar!)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar för spel
@Brynolf
@RasmusL
@Waterhouse

Lite kort mina takes på dessa gentlemen från mobilen på jobbet:
Brynolf: Det var ju bara att lite på Siaren (jag får ta det som läropeng då att man aldrig kan vara säker). Skönt att Brynte pricka rätt på ulv.
Rasmus: Ovanligt lite aktivitet och röstade scumt.
Waterhouse: Jag tyckte mest scumt i början men efter att vi stångat oss mot varandra landade jag i att denne var grön.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Nu har jag gått igenom WH:s poster från förra rundan. Tyvärr tror jag inte vi får jättemycket ut av dem. Siandet han hade med sig från R1 borde ju rimligtvis påverka hans spel. Det vore t.ex. asmysko om han rödar någon han siat grönt eller så. Jag tror också att han är smart nog att inte ens skriva "ja, han är nog grön, men kanske lurar mig!" om någon han siat som bybo. Alltså har jag försökt kolla efter konsekventa och säkra ställningstaganden. Det ser ut såhär:

WH rödar konsekvent Impetigo. Han grönar konsekvent Brynolf och Sidd.

Hade vi otur siade WH Brynolf och det finns inget att hämta här. Så, vi avgränsar till Impetigo och Sidd.

Det skulle kunna vara så att WH har siat Impetigo som ulv, men om han hade det tror jag att han hade agerat mer kraftfullt än bara hålla fast vid att Impetigo är högst på hans misstankelista. Han hade pushat den grejen hårdare.

Så, tyvärr tror jag att han siat Sidd grön. Jag skriver tyvärr för att Sidd i spelet nog redan grönat sig själv.

Samtidigt är det begripligt att WH siat Sidd. En annan sak vi pratade om i telefon i torsdags var att vi båda har svårt att läsa fraktion på Sidd. Verkar alltså helt rimligt att välja Sidd som mål för siande.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nu har jag gått igenom WH:s poster från förra rundan. Tyvärr tror jag inte vi får jättemycket ut av dem. Siandet han hade med sig från R1 borde ju rimligtvis påverka hans spel. Det vore t.ex. asmysko om han rödar någon han siat grönt eller så. Jag tror också att han är smart nog att inte ens skriva "ja, han är nog grön, men kanske lurar mig!" om någon han siat som bybo. Alltså har jag försökt kolla efter konsekventa och säkra ställningstaganden. Det ser ut såhär:

WH rödar konsekvent Impetigo. Han grönar konsekvent Brynolf och Sidd.

Hade vi otur siade WH Brynolf och det finns inget att hämta här. Så, vi avgränsar till Impetigo och Sidd.

Det skulle kunna vara så att WH har siat Impetigo som ulv, men om han hade det tror jag att han hade agerat mer kraftfullt än bara hålla fast vid att Impetigo är högst på hans misstankelista. Han hade pushat den grejen hårdare.

Så, tyvärr tror jag att han siat Sidd grön. Jag skriver tyvärr för att Sidd i spelet nog redan grönat sig själv.

Samtidigt är det begripligt att WH siat Sidd. En annan sak vi pratade om i telefon i torsdags var att vi båda har svårt att läsa fraktion på Sidd. Verkar alltså helt rimligt att välja Sidd som mål för siande.
Börjar minnet från det där samtalet komma tillbaka nu😂

En sak jag höjde på ögonbrynen av var att @Waterhouse var så himla på mig i R1 men la ner det helt i R2.
Ett Siande ju vara en anledning.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Lystring allihop!
Jag har blivit med tand! 🦷

Det hände ca kl 17 men jag märkte det först nu.

Om ingen övertalar mig till annat tänker jag hämndmörda @Impetigo

Lyckligtvis är jag inte en del av Familjen utan jag är mentat. (Tyvärr en rätt fantasilös sådan)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Haha, jag nuddade faktiskt vid tanken i morse när jag funderade på olika scenarion kring Brynolfs siande att han var grön som fejkade rött siande men jag avfärdade den tanken som absurd.

Well played @Brynolf ! När upp är ner och svart är vitt har man nytta av att inte darra på manschetten!

Jag tycker precis som Brynolf och andra att @Vimes bestod Brynolfs test bra. Klara grönvibbar där.

Nån får gärna sammanfatta på vilket sätt @Sidd grönat sig, jag har uppenbarligen missat nåt totalt.

Jag har fått mer och mer ovett från många håll över, som jag förstår det 1) att jag lågflyger, och 2) att jag i egenskap av årets spelare 2023 borde vara ulvmat vid det här laget.

Vad gäller punkt 2 kan jag inte säga så mycket. Jag tycker man ska ta med sig att A) ”högprofilspelare” är mer sannolika att sias än andra på samma sätt att de är mer sannolika att nattmördas och B) det är en bra vinmugg att låta bli att göra de ”uppenbara” dragen.

Vad gäller punkt 1 är jag aktiv så mycket jag bara hinner. Det är dåliga förutsättningar IRL för varulvsspel men jag tycker ändå att jag varit med bra de stunder jag varit med. Waterhouse beskyllde mig för att bara upprepa självklarheter men jag tycker ofta det var jag som lyfte ”självklarheterna” först. Jag tycker att jag delat med mig av konstruktiva tankar och hhälot till atg bringa ordning så gott jag kunnat.

Sen har jag inget mer försvar.

Nån (@Basenanji ?) ville få det till att det skulle stå mellan mig och Vimes denna rundan. Det tycker jag är både dumt och ganska rödande (ska läsa tillbaka och dubbelkolla vem det var som skrev det, tills vidare tror jag Basse). Vimes höll ihop bra förra rumdan under som sagt och jag är alltså grön.

Basse, @fjodorsenuba och @Andersson är mina rödaste i nuläget. Bubblare är @Yem_86 och @Octagonal

Röst: @Basenanji
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ok @Vimes det är waterhouse potentiella grönsiandw av Sidd som gör Sidd snorgrön? Då förstår jag hur du menar.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vad ställde du för geniala frågor till Anthrox och vad fick du för svar?

Vettigt val på Impetigo.
Jag har en förberedd post som sätter dit ulven.
Jag tycker Impetigo inte hjälpt byn alls och mest hållit sig undan deltagande.

Vilka tror du är Impetigos kompanjoner?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Haha, jag nuddade faktiskt vid tanken i morse när jag funderade på olika scenarion kring Brynolfs siande att han var grön som fejkade rött siande men jag avfärdade den tanken som absurd.

Well played @Brynolf ! När upp är ner och svart är vitt har man nytta av att inte darra på manschetten!

Jag tycker precis som Brynolf och andra att @Vimes bestod Brynolfs test bra. Klara grönvibbar där.

Nån får gärna sammanfatta på vilket sätt @Sidd grönat sig, jag har uppenbarligen missat nåt totalt.

Jag har fått mer och mer ovett från många håll över, som jag förstår det 1) att jag lågflyger, och 2) att jag i egenskap av årets spelare 2023 borde vara ulvmat vid det här laget.

Vad gäller punkt 2 kan jag inte säga så mycket. Jag tycker man ska ta med sig att A) ”högprofilspelare” är mer sannolika att sias än andra på samma sätt att de är mer sannolika att nattmördas och B) det är en bra vinmugg att låta bli att göra de ”uppenbara” dragen.

Vad gäller punkt 1 är jag aktiv så mycket jag bara hinner. Det är dåliga förutsättningar IRL för varulvsspel men jag tycker ändå att jag varit med bra de stunder jag varit med. Waterhouse beskyllde mig för att bara upprepa självklarheter men jag tycker ofta det var jag som lyfte ”självklarheterna” först. Jag tycker att jag delat med mig av konstruktiva tankar och hhälot till atg bringa ordning så gott jag kunnat.

Sen har jag inget mer försvar.

Nån (@Basenanji ?) ville få det till att det skulle stå mellan mig och Vimes denna rundan. Det tycker jag är både dumt och ganska rödande (ska läsa tillbaka och dubbelkolla vem det var som skrev det, tills vidare tror jag Basse). Vimes höll ihop bra förra rumdan under som sagt och jag är alltså grön.

Basse, @fjodorsenuba och @Andersson är mina rödaste i nuläget. Bubblare är @Yem_86 och @Octagonal

Röst: @Basenanji
Det här läser jag som en post med försök att rädda @Basenanji
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det kanske inte är du som är Förrädaren å väljer offer men du är tokröd👍

Gissar att @Andersson ser samma sak som mig
Det är väl inte mer logiskt att min förrädarkompis skulle kastatmig under bussen än att jag själv skulle gjort det?

Varför ”tokröd”? Dras du med lite i stundens hetta nu eller?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vi har alltså 2 ulvar som lågflugit och ströpostat mest för att inte vara totalt borta från spel: ännu ett spel med lågflygare.
Det är nog 2 bus kvar och då borde minst 1 av dessa vara en som mer deltar i spel.

Eftersom de inte klippt mer än 1 A-hus familjemedlem så måste väl i alla fall dessa 2 återstående förrädare vara utanför familjens lilla tjatt.
Bra.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det är väl inte mer logiskt att min förrädarkompis skulle kastatmig under bussen än att jag själv skulle gjort det?

Varför ”tokröd”? Dras du med lite i stundens hetta nu eller?
Hjälp byn då med att lösa ut detta👍

2+ välmatade rundor med massa info som strösslats över alla poster.
Det här kan du klura ut om du bara ville.
Men.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vad ställde du för geniala frågor till Anthrox och vad fick du för svar?
Ja, vad frågade du egentligen?

Redovisa snarast tack!

En förrädare som misstänker att Messias tänker skölda mih sätter tanden på en ulv som får giftmörda mig?
 
Top