Dunder&Drakar Dunder & Drakar har sitt forum här!

Cyberhest

Swordsman
Joined
24 Jan 2006
Messages
455
Location
Stockholm
Yay!

Oldtimers översättning av de två första BECMI-boxarna, samt de ytterst förtjänstfulla översättningslistor han har på sin hemsida, har betytt otroligt mycket för mitt eget spelande i allmänhet och min översättning av AD&D 1 i synnerhet. Väldigt kul att det går bra för Dunder och Drakar, även om det känns lite för new school för min egen personliga smak.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Oldtimers översättning av de två första BECMI-boxarna
Det mesta av översättningen för den blå lådan (som var Expert Set plus halva Companion Set) gjordes av min gode vän och skolkamrat Hans Anderson. De svenska namnen på alla stångvapen är helt och hållet hans förtjänst.

...även om det känns lite för new school för min egen personliga smak.
Är det verkligen det? Det enda jag kan komma på som verkligen avviker från gammal-D&D (och alla husregler vi hade på den tiden) är att en krigare kan göra fräckare saker än att stå och slå folk på käften. ;)
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Jag kollade min lista utifrån "Sopbil" och "Södertälje" och det ser inte ut som om du har skickat pengar för frakten ännu.
Men du kanske bara vill höja spänningen. ;)
Men vad tusan? Var säker på att det var avklarat. Skall åtgärdas omedelbums!
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Nu har jag laddat ner PDFerna... som är allt jag får... snål som jag är.

Så nu när jag ska skapa en mapp på min dator bland alla andra mappar som heter DoD, EDD, DnD... vad är den officiella, rekommenderade, förkorningen på Dunder och Drakar? DuD? Dund? DunD?

Ber om ursäkt om det framgår någon annanstans, men det är nog många som undrar samma sak tror jag.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Nu har jag laddat ner PDFerna... som är allt jag får... snål som jag är.

Så nu när jag ska skapa en mapp på min dator bland alla andra mappar som heter DoD, EDD, DnD... vad är den officiella, rekommenderade, förkorningen på Dunder och Drakar? DuD? Dund? DunD?

Ber om ursäkt om det framgår någon annanstans, men det är nog många som undrar samma sak tror jag.
DunDra? Jag vet inte, faktiskt. Jag har inte tänkt ut någon officiell förkortning.
 
Top