Dummaste namnet

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,233
Harold B. Aaronson. Behövde komma på ett namn snabbt och tyvärr kunde jag bara tänka på Aaron A. Aaronson från Hot Fuzz… vilket även mina spelare gjorde.

En gång var jag spelare i ett improviserat Cthulhu-äventyr där vi slogs mot skurken Faber… som vi sedan upptäckte hade kompanjonen Castell.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
När vi spelade Barrowmaze hade vi en hiskelig åtgång på NPC:er.
Jag tror det dog i snitt 1-2 NPC:er per spelmöte.
Och Barrowmaze är en liten megadungeon, så det var minst ett dussin spelmöten.
Grejen är att vi döpte ALLA NPC:er efter forumiter här på forumet, vilket betyder att vi dödat nästan hela forumet.
Så... finns det något forumitnamn som är extremt dåligt som NPC-namn har vi antagligen använt det. :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Karln som hittat på hela spelvärlden till Ödesväktarna döpte en drake till Atarax en gång. Och en annan till Kyocera.

Turligt nog var det innan jag stött på något av namnen i andra sammanhang.

Själv kommer jag nog inte på någon SLP jag döpt, men jag hade en gång en rollperson som hette "Aqtos". Det funkade bra tills en av mina medspelare påpekade att "nu har vi gått och laqtos…" Idag hade nog "laktos" legat närmare till hands än "lagt oss", men oh well.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
När vi spelade Barrowmaze hade vi en hiskelig åtgång på NPC:er.
Jag tror det dog i snitt 1-2 NPC:er per spelmöte.
Och Barrowmaze är en liten megadungeon, så det var minst ett dussin spelmöten.
Grejen är att vi döpte ALLA NPC:er efter forumiter här på forumet, vilket betyder att vi dödat nästan hela forumet.
Så... finns det något forumitnamn som är extremt dåligt som NPC-namn har vi antagligen använt det. :)
Awesome ju!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
När jag var ung och univeritetsstudent spelledde jag en superhjälte kampanj. Jag hade döpt en kvinnlig NPC med superstyrka till Piledriver.

Vad unge Cybot inte visste vad att det också är namnet på en sexställning, och spelarna runt bordet (som tillhörde den demografin som anser att vadderade handbojor är för vanilla för att kallas kink) var inte nådiga.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Detta hör väl mer till ungdomens synder, och det var alla spelledare som gjorde detta i min dåvarande grupp. Men under den tiden hette vår uppdragsgivare alltid Boromir och äventyret slutade alltid med att han blåste spelgruppen. Hur vi än försökte kringgå det slutade alltid äventyret med att spelledaren sa ”Det verkar tyvärr som att Boromir har narrat er igen…” och sen följde en redogörelse för hur han kunde dra oss vid näsan. Att han hette just Boromir gjorde ju det hela ännu mer oseriöst och därmed frustrerande. Men vi alla gjorde samma sak när vi spelledde, villkoret var liksom att anta uppdraget och veta att man kommer bli narrad av Boromir eller inte vara med att spela alls.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Döpte de styrande i ett kriminellt gäng till efternamnen "Al", "Hassel", "Björk", "Gråbo", "Gran" och "Cologne" en vacker vårdag då jag satt inomhus och snörvlade av pollenallergi.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
I en fantasyvärld jag ledde i över tio år tröt i någon vända fantasin, så under ett antal äventyr gick namnbruket på npc:s från standardfanatsy till att de namngavs efter berömda kompositörer – Bartok, Strauss, Stravinskij m.fl.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Grejen är att vi döpte ALLA NPC:er efter forumiter här på forumet, vilket betyder att vi dödat nästan hela forumet.
Basenanji mosar allt oavsett rustning. Men ni körde bergis friform.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag hade en spelare som döpte en karaktär i Mutant för "Luckan Himlavandrare" - vilket han tyckte var himlans kul :)
Jag hade en gång för massa år sedan två spelare i star wars saga edition som spelade en bror och en syster som hette seacrawler i efternamn .

Ist för syskona Skywalker så var som syskona seacrawler
 

Bastich

Veteran
Joined
7 Jul 2019
Messages
175
En troll sky-pirate (eller vad de heter) i Earthdawn vid namn Fallind Own.
En annan karaktär i samma spel hette Casa Verden.
Höll fram till introduktion då SL lacka ur och tvingade till namnbyten.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Mua har vart en oändlig sjö att ösa ur när det kommit till mer eller mindre dumma namn på spelarkaraktärer


Roboten C3PO uttalades cp-treo

Dr. Lave Mang

Dr. Men Gelé (Mengele )

Pleassure boten bdsm4u bdsm for you

Den muterade råttan tillika prisjägaren klintan östskog

Den muterade bystfagra rävdamen Sam fox

Akdov nojtak en rysk muterad björn vars namn när man vänder på det blir katjon vodka

Den muterade gorillan Vorg sunssöl = grov lössnus

Den muterade och fete grisen Sverker isterglans

Herr jonse red
 
Top